صندوق های انتخابات شورای شهر مرزن آباد چالوس بازشماری می شوند / برخورد قاطعانه با تخلفات خواست مردم\
  • با حضور نمایندگان هیئت نظارت استان

صندوق های انتخابات شورای شهر مرزن آباد چالوس بازشماری می شوند / برخورد قاطعانه با تخلفات خواست مردم

  • کد خبر: 211819
  • چاپ
  • انتشار: 11 خرداد 1396 - 20:30

پس از اعتراض های فراوان در نهایت هیئت نظارت استان مازندران به مسئله انتخابات شورای شهر مرزن آباد ورود می کند و فردا جمعه تعدادی از صندوق های رای بازشماری خواهند شد

 به گزارش استناد نیوز، پیرو انتشار خبری در خصوص تخلفات و اعتراضات گسترده نسبت به آن در انتخابات شورای شهر مرزن آباد چالوس در استناد نیوز (اینجا بخوانید)، صدای اعتراض ها به هیئت نظارت استان مازندران رسید و این هیئت به درخواست کاندیداهای معترض پاسخ مثبت داد.

براساس آخرین تصمیم اتخاذ شده، فردا جمعه مورخ 12 خردادماه نمایندگان هیئت نظارت استان مازندران با حضور در مرزن آباد، 3 صندوق رای گیری که بیشتر مورد اعتراض معترضین بود را از پلمپ خارج خواهند نمود تا بازشماری شوند.

بر این اساس ابتدا صندوق های، مسجد المهدی «عج» ،مدرسه نماز و مسجد بالا مرزن آباد باز خواند شد و در حضور کاندیداهای معترض مورد شمارش مجدد قرار خواهند گرفت و در صورت مشاهده کمترین تخلف کلیه صندوقها بازگشایی و بازشماری خواهند شد.

یکی از مواردی که در انتخابات شورای شهر مرزن آباد به شدت مورد اعتراض قرار گرفته بود، رای دادن مردم یکی از روستاهای پرجمعیت اطراف شهر در مرزن آباد و افزایش مشکوک تعداد آرای این شهر بود که نمایندگان هیئت نظارت استان قول رسیدگی دقیق به این مورد را داده اند. در صورت اثبات این قضیه احتمال ابطال کامل انتخابات شورای شهر مرزن آباد قوت خواهد گرفت.

همچنین کاندیداهای معترض نیز اسنادی را از خرید و فروش رای و سایر تخلفات آماده کرده اند تا فردا در جلسه ای که با مسئولان هیئت نظارت استان خواهند داشت، مستندات خود را ارائه دهند.

 

فردا روز مهمی برای شهر کوچک مرزن آباد در شهرستان چالوس و روز آزمونی سخت برای هیئت نظارت بر انتخابات استان مازندان است، آزمونی که جدیت در رسیدگی به آن پیامی آشکار برای متخلفین انتخابات 29 اردیبهشت و انتخابات هایی که در آینده در سطح استان برگزار خواهد شد می باشد.

اگر هیئت نظارت با رسیدگی دقیق و موشکافانه و بدون ملاحظه های سیاسی سلامت انتخابات را بررسی و رای دهد، فارق از هر نتیجه ای که حاصل شود دیگر متخلفین انتخابات و کسانی که قصد تخلف در انتخابات های آتی را دارند به خود جرئت چنین کاری را نخواهند داد و گامی بلند در جهت سالم سازی فضای انتخابات گرفته خواهد شد.

اما اگر هیئت نظارت به هر دلیل جدیت لازم را برای روشن کردن ابعاد تخلف انتخابات به خرج ندهد و به گونه ای با ملایمت با تخلفات برخورد نماید، در واقع پیامی روشن به متخلفین فعلی و آینده انتخابات ها ارسال کرده است که راه برای تکرار و تشدید تخلفات در آینده نیز باز است.

 

مردم شریف مرزن آباد با اعتمادی که به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند با حضور پر شور خود در انتخابات حماسه آفریدند و اکنون تنها انتظاری که از هیئت محترم نظارت بر انتخابات شورای شهر در مازندران دارند رسیدگی به اعتراضات و بررسی دقیق صحت انتخابات این شهر و برخورد قاطعانه با متخلفین احتمالی است، تا اگر تخلفی صورت نگرفته بود با اعتماد کامل و کمک به شورای شهر پنجم آینده شهر را بسازند و اگر تخلفاتی که برایشان اسنادی هم ارائه شده محرض شد از آرایشان صیانت شود و انتخابات ابطال گردد. 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار