هدف اصلی ما تاسیس "خانه جوانان فریدونکنار" است\
  • آشنایی با "رامین ضربی" و اهداف کاندیدای جوان و خوش فکر شهرستان فریدونکنار

هدف اصلی ما تاسیس "خانه جوانان فریدونکنار" است

  • کد خبر: 211729
  • چاپ
  • انتشار: 27 ارديبهشت 1396 - 17:13

در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای استان مازندران جوانان خوش فکر  ، دلسوز  و  متخصصی پا به عرصه انتخابات گذاشته اند. یکی از آن ها جوان جسور و خوش نام شهرستان فریدونکنار جناب آقای رامین ضربی کناری می باشد که در ادامه با ایشان و برنامه هایشان آشنا خواهیم شد.

اینجانب رامین ضربی کناری فرزند احمد کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر فریدونکنار، دارای مدرک مدیریت گمرگ از دانشگاه سراسری دریانوردی و علوم دریایی می باشم.

در سال 1388 به همراه جمعی از دوستان دانشجو انجمن پیشرفت و توسعه فریدونکنار را تشکیل دادیم که هدف اصلی ما ارتقا سطح زندگی شهری و در نهایت رسیدن به شهری مدرن و زیبا بود.
و اما شورای شهر.....
بنده به عنوان کاندیدا شورای شهر معتقدم برای حل و فصل مشکلات شهری به مشارکت همه مردم نیازمندیم. شورای شهر پنج یا هفت نفره که از عقاید و جنسیت و تحصیلات و افکار و اندیشه های متفاوتی برخورداراست چگونه می تواند با رای و تدبیر خویش ، شهر را در مسیر پیشرفت و توسعه سوق دهد. اینجاست که مردم شهر ضرر و زیان می بینند که این اسیب همان مساله ای که سال هاست در شورای شهر ما اتفاق می افتد و آن "اختلاف" است...
در طول این 18 سال عمر شورا ، فقط در روز های پایانی ست که شورای شهر و نامزدها را در بین مردم مشاهده می کنیم و بعد از آن کمتر شاهد حضور کاندیداهای انتخاب شده در کنار مردم بوده ایم. عدم ارتباط مستقیم شورای شهر و مردم در این دو دهه اخیر سبب ایجاد مشکلاتی شده که جبران آن با ادامه همین روند سنتی، سخت و دشوار خواهد بود. باید این مسیر و روش اداره شهر را تغییر داد با این روال سنتی نمی توان مشکلات این شهر را حل و فصل نمود.بنده با یک برنامه مدیریتی جدید وارد عرصه انتخابات شورای شهر شده ام
هدف اصلی ما تاسیس " خانه جوانان فریدونکنار"
"خانه جوانان فریدونکنار" به مکانی (یک مکان فیزیکی) گفته می شود که بین شورای شهر و مردم یک ارتباط مستقیم و موثر برقرار می کند. که تمامی گروه های فعال شهر را در خود جای داده و از هر گروه جهت رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت استفاده می کند.علاوه بر گروه ها و هیئت های فعال ، عموم مردم نیز می توانند به صورت فردی توانایی های خویش را جهت بهبود اوضاع اجتماعی مردم شهر، ارائه دهند.
این برنامه مدیریتی جدید از لحاظ ساختار تشکیلاتی به بخش های گوناگونی تقسیم می شود تا هر فرد و گروهی در جایگاه تخصصی خویش قرار بگیرد.
برخی از بخش های خانه جوانان فریدونکنار عبارت است از :
بخش مشاوره و خانواده - بخش ورزشی-بخش دین و مذهبی-بخش علم و دانش-بخش تحلیلی – خبری-بخش کشاورزی-بخش اقتصادی و تجارت-بخش گردشگری و توریسم-بخش مدیریت شهری و شهرسازی-بخش پیشکسوتان- و دیگر بخش هایی که مستلزم همکاری و حضور شما همشهریان عزیز و دوست داشتنی است.هدف نهایی ما اتحاد همشهریان( آقایان و بانوان) و فریدونکناری های مهاجر و همچنین همدلی هیئت های مذهبی ، گروه های دانشجویی ، پایگاههای بسیج و مساجد ، گروه های تفریحی و گروه های تحلیلی و خبری و.... تا بتوانیم با اجتماع این گروه های کوچک در یک گروه مادر با نام " خانه جوانان فریدونکنار" جهت پیشرفت و توسعه شهرمان ، گامی استوار و محکم برداریم...
بخش مشاوره و خانواده
در این قسمت ازخانه جوانان فریدونکنار با استفاده از یک تیممتخصص از دانشجویان رشته های روان شناسی ، تربیت بدنی ، علم تغذیه ، علوم اجتماعی ، علوم تربیتی و دیگر رشته های مرتبط گروهی تشکیل داده ایم تا با حضور در مدارس ابتدایی و پیش دبستان ، کودکان را مورد بررسی و مطالعه قرار داده تا مشخص شود هر کودک در چه زمینه ای استعداد دارد و برای رشد بهتر استعداد هایشان، سرمایه گذاری مهمی انجام دهیم.
مطمئن باشید بعد از گذشت چند سال ، این کودکان به جوانانی متخصص و متعهد تبدیل می شوند و ما شهروندان می توانیم از علم و دانش این عزیزان جهت پیشرفت و توسعه شهر بهره مند شویم.برای داشتنشهری مدرن و پیشرفته در آینده ، به نیرویانسانی متخصص و آگاه نیازمندیم...



در بخش گردشگری و توریسم
شهر فریدونکنار با دارا بودن خط ساحلی 8 کیلومتری ، یکی از بهترین ساحل های شمال کشور را داراست. چرا در ساحل زیبا فریدونکنار یک طرح گردشگری مدرن ، اجرا نکردیم؟ چرا ساحل شهر ما ، اینقدر نامنظم و نابسامان شده است؟
راه حل کوتاه مدت
جهت رفع مشکل زباله ساحل ، با استخدام دو یا چند جوان همشهری به عنوان پاکبان ساحلی ، که وظیفه دائمی آنان زیبا نگاه داشتن سواحل و سامان بخشیدن به این منطقه توریستی باشد ، می توان با کمترین هزینه و با ایجاد چند شغل ، ساحلیهمیشه زیبا داشت.
برنامه بلند مدت
"ایجاد جاده ساحلی تفریحی"
این اقدام سبب می شود تا مرز بین سویت و هتل داران با دریا مشخصشود و همچنین مرز بین این جاده و دریا مشخص شده و دیگر شاهد نفوذ و دخالت اشخاص در قسمت ساحلی نخواهیم بود.با این اقدام ، اولین شهر در کشور خواهیم بود که از چنین جاده ای برخوردارست و در کنار این طرح می توانیم ورزش های همگانی، دوچرخه سواری - ایجاد آلاچیق و سرویس های مناسب جهت استراحت و اسکان مسافران-استقرار بازی های ساحلی آبی و ورزش های ساحلی (فوتبال ، والیبال) -رستوران های مجلل دریاییاسکله ای زیبا و طرح های دیگری که تکمیل کننده آن خواهد بود...
همانطور که بیان کرده ایم طراحی و اجرای این برنامه ها در بخشگردشگری و توریسم در خانه جوانان فریدونکنار صورت می پذیرد. برای رسیدن به موفقیت باید گروهی کار کرد ، خرد جمعی بهتر از خرد فردی است.ما از تمامی افراد و گروههایی که در این بخش صاحب سبک باشند ، کمک می جوییم تا همه با هم برای فریدونکناری آباد و مدرن تلاش کنیم....
یک نکته مهم در بخش گردشگری و توریسم این است که شورای شهر باید از سیاست های باز در زمینه جذب سرمایه استفاده کند تا سرمایه گذار با خیالی آسوده و بهره مناسب در پروژه های گردشگری این شهر، سرمایه گذاری کنند.
در بخش هنر و موسیقی
فریدونکنار شهر هنر و تئاتر و موسیقی های محلی، ایرانی است. اما متاسفانه از این پتانسیل بالای شهر هیچ بهره برداری خاصی نشده است. در بخش هنر و موسیقی قصد داریم با گرد هم آوری هنرمندان و موسیقی دانان فریدونکنار ، بار دگر صدای نسل هنر دوست این شهر را توسعه و به جای جای مازندران و ایران منتقل کنیم. (با حمایت و تشکیل یک گروه موسیقی یا تئاتر و ...، میتوانیم برای چند جوان هنرمند فریدونکناری اشتغال زایی کنیم) حمایت قطعی خویش را از این صنعت مهم و فرهنگی این دیار اعلام میکنم و مطمئن باشید جهشبزرگی در این زمینه صورت خواهد گرفت...
بخش مدیریت شهری و شهرسازی
در ابتدا با دعوت از افراد متخصص در رشته های مدیریت ، برنامهریزی شهری، هنرهای تجسمی، مهندسی عمران ، مهندسی معمار ، علوم اجتماعی ، روانشناسی ، IT , شهرسازی و دیگر رشته های مرتبط این بخش را درخانه جوانان فریدونکنار ایجاد می کنیم تا در قسمت مدیریت شهری و شهرسازی ، به صورت تخصصی انجام وظیفه کنیم. به نظر بنده گام اول جهت رهایی از این مدیریت سنتی در شهر اینست که چنین گروه متخصص و زبده را بوجود بیاوریم.
برنامه های کوتاه مدت
جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهر خصوصا ساحل ( انتقال آن ها به مکان مناسب) ، ساماندهی و جلوگیری از تکدی گری در سطح شهر ( هماهنگی با کمیته امداد ، بهزیستی و نیروی انتظامی ، جهت رفع مشکلات و جمع آوری آنان از سطح شهر) ایجاد فضای سبز بیشتر خصوصا درختکاری در سطح شهر و همچنین طرح "هر خانواده یک درخت" در ساحل( شما عزیزان با کاشتن درخت در ساحل ، به عنوان یک یادگاری از خویش در افزایش فضای سبز سهیم می شوید ) این طرح چند مزیت دارد اول اینکه یک حسطبیعت دوستی را در بین ما تقویت میکند دوم اینکه عاملی می شود برای زیبایی شهر و اجتماع همشهریان عزیز و دیگر... ایجاد و استقرار سطل های زباله در ساحل
برنامه های بلند مدت
1. سنگ فرش کردن پیاده روها
2. ایجاد بلوار و سامان بخشیدن به خیابان شهید بهشتی و خیابان ولیعصر (متاسفانه ورودی فریدونکنار از سمت دهفری ، بسیار نامنظم و در خور و شان مردم این منطقه نیست ، باید برای رفع این محرومیت ها تلاش مضاعفی صورت بگیرد).
3. ایجاد تابلو و نماد خوش آمد گویی در 3 ورودی شهر در ابتدای حسین اباد ، دریاکنار و دهفری( به دلیل نزدیکی شهرهای ساحلی ، باید مرزهای شهر را با ایجاد نمادهای مناسب ، مشخص کنیم تا هم هویتی باشد برای ما و هم مسافران بدانند به کدام شهر آمده اند)
4. ایجاد دیوار حفاظتی بر روی رودخانه شهر (ساکنین منطقه همت آباد ، ولی عصر ، شهرک رجایی و شهید بهشتی از این وضعیت رودخانه ناراضی می باشند) در کنار طرح دیوار حفاظتی می توان برنامه هایی از قبیل چراغ عابر ، پیاده رو کنار رودخانه ، صندلی های مناسب ، ایجاد فضای سبز و ... را اجرا نمود و دیگر طرح ها که با مشورت بخش مدیریت شهری و شهرسازی میتوان آن را اجرا نمود.
***********************************************************************************
با آرزوی موفقیت برای ایشان و دیگر کاندیدای محترم ، امیدواریم با انتخاب افراد اصلح و کارآمد، شاهد پیشرفت و آبادانی تمامی شهرهای میهن عزیزمان "ایران" باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار