رضیان، علیپور یا مرادیان؟ / تحلیلی بر وضعیت اقبال کاندیداهای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

رضیان، علیپور یا مرادیان؟ / تحلیلی بر وضعیت اقبال کاندیداهای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر

  • کد خبر: 2111851
  • چاپ
  • انتشار: 26 بهمن 1398 - 10:18

تبلیغات رسمی کاندیداها دومین روز خود را گذراند و با رصد جو حاکم بر شهرهای حوزه انتخابیه و وضعیت ستادهای کاندیداها تحلیل دقیق تری از اقبال هریک از آن ها می توان داشت

به گزارش استنادنیوز، روز دوم اسفندماه انتخابات مجلس یازدهم را در پیش خواهیم داشت و کاندیداهای تایید صلاحیت شده درحال فعالیت های تبلیغاتی خود هستند، تحلیل های پیش از این بیشتر بر مبنای اقبال در فضای مجازی، شرایط سیاسی و نمونه های آماری کوچک نوشته می شد اما اکنون که تبلیغات رسمی آاز و ستادهای کاندیداها فعال شده است می توان تحلیل دقیق تری داشت.

عبدالله رضیان، کمال علیپور و کیوان مرادیان سه کاندیدای مطرح حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ هستند که از بخت بیشتری در انتخابات پیش رو برخوردارند. طبق بررسی های میدانی وضعیت اقبال این سه نامزد انتخابات به شرح زیر است:

جمعیت مقابل ستاد عبدالله رضیان و کمال علیپور و کیوان مرادیان در هسته مرکزی قائمشهر به عنوان پرجمعیت ترین شهرستان با حدود 65 درصد جمعیت حوزه انتخابیه در دو روز اول تبلیغات نشان از اقبال بیشتر رضیان و علیپور نسبت به مرادیان دارد، علارغم پیش بینی ها تا اینجای کار مرادیان نتوانسته هواداران خود را همراه کند، این درحالی است که امید اول رای آوری او از شهرستان قائمشهر بود. درحالی که ستادهای رضیان و علیپور مملو از جمعیت است کسادی بازار ستاد مرادیان تو ذوق می زند.

اما در شهرستان های سوادکوه شمالی و سوادکوه وضعیت برای عبدالله رضیان خوب پیش می رود و در سرمای شب های زمستانی که مصادف شده است با جو سرد انتخاباتی، اقبال مردمی در ستادهای رضیان شکل و شمایل انتخاباتی به شهرها داده است. در این شهرها وضعیت اقبال به علیپور بسیار کمتر از قائمشهر است اما همچنان وضعیتی بهتر از دیگر رقیب خود یعنی مرادیان دارد.

در شهرستان سیمرغ عبدالله رضیان پیشتاز به نظر می رسد، علیپور و مرادیان شانس رای بالایی در صندوق های رای این شهرستان نخواهند داشت.

در شهرستان جویبار هم که حدود 16 درصد از جمعیت حوزه انتخابیه را در خود جای داده است بازهم این علیپور و رضیان هستند که گوی سبقت را از کیوان مرادیان ربوده اند.

هرچند در مجموع شور انتخاباتی دوره های گذشته انتخابات تاکنون شکل نگرفته است اما با شرایط فعلی تا دومین روز تبلیغات رسمی کاندیداها می توان عبدالله رضیان را پیشتاز انتخابات مجلس یازدهم دانست و پس از آن کمال علیپور و با فاصله بیشتری کیوان مرادیان قرار خواهند داشت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار