صدور کارت هوشمند ملی سرعت می‌گیرد\

صدور کارت هوشمند ملی سرعت می‌گیرد

  • کد خبر: 2111658
  • چاپ
  • انتشار: 08 بهمن 1398 - 17:06

استناد نیوز - سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: با توجه به مشکلات پیش رو در روند صدور کارت هوشمند ملی در جلسه هفته گذشته شورای عالی اجرایی فناوری اطلاعات کشور، به سازمان برنامه و بودجه تکلیف شد که اعتبار مورد نیاز صدور کارت هوشمند ملی به صورت ویژه تامین شود که با تامین این اعتبار مراحل صدور این کارت سرعت می‌یابد.

 

 به گزارش استناد نیوز، سیف الله ابوترابی  با اشاره به اینکه بدنه کارت هوشمند ملی در حال حاضر توسط چاپخانه دولتی تامین می شود، افزود: بعد از اینکه این اعتبار تخصیص یافت مشکل چاپخانه دولتی در تولید بدنه کارت نیز حل خواهد شد و روند صدور کارت هوشمند ملی نیز تسریع میشود.

وی ادامه داد: همچنین مشکلات مالی شرکت تراشه گذار کارت هوشمند ملی نیز با تامین این اعتبار تخصصی حل می شود و پس از اجرای تعهدات این دو بخش، سازمان ثبت احوال هم با توجه به فراهم کردن زیر ساخت صدور دو و نیم میلیون کارت در ماه در مدت سه تا چهار ماه آینده به شرط تامین بدنه کارت توسط چاپخانه دولتی، کارت تمام افرادی که در نوبت گرفتن کارت هوشمند ملی هستند را صادر خواهد کرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تاکنون ۴۶ میلیون و ۳۱۲ هزار قطعه کارت هوشمند ملی برای ایرانیان واجد شرایط (افراد بالای ۱۵ سال تمام) صادر شده است.

ابوترابی افزود: همچنین تاکنون ۵۵ میلیون و ۶۲۰ هزار نفر از واجدین شرایط دریافت کارت هوشمند ملی مراحل تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام داده اند و حدود ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در نوبت گرفتن کارت هوشمند ملی قرار دارند.

وی د رمورد علت تاخیر و طولانی شدن زمان صدور کارت هوشمند ملی نیز گفت: تاخیر بیش از یک و نیم سال را در این باره می‌پذیریم؛ از اسفند سال ۹۶ با مشکل تامین بدنه کارت مواجه شده‌ایم و از آغاز سال ۹۷ با شرکت‌های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است، وارد مذاکره شدیم و تلاش‌ها آغاز و قرار شد که بدنه کارت ایرانی مشابه خارجی باشد و آزمایشات طولانی انجام شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تا کنون ۴۵۰ هزار قطعه کارت هوشمند ملی تولید داخل هم صادر و به متقاضیان تحویل داده شد. این درحالی است که چاپخانه دولتی تا پایان سال وعده داده است که ۹ میلیون کارت صادر کند اما آن‌ها مشکلاتی دارند و به وعده خود عمل نکردند.

سخنگوی سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: حدود دو و نیم میلیون کارت هوشمند ملی نیز تراشه‌گذاری شده و آماده تحویل به متقاضیانی است که مراحل تکمیل ثبت نام را انجام داده اند.

ابوترابی تاکید کرد: سالانه حدود یک و نیم میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی (کارت اولی ها شامل افراد ۱۵سال تمام) وارد چرخه دریافت کارت می‌شود.

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و بر اساس هدف گذاری ها قرار بود این کارت تا پایان سال ۱۳۹۷ برای تمام واجدان شرایط صادر شود و همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید برای دریافت این کارت، به مراکز اعلام شده، مراجعه کنند زیرا اثر انگشت آن‌ها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود در این کارت‌ امضای الکترونیکی نیز درنظر گرفته شده است که باید توسط افراد ثبت شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار