فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف خواستار نصب نماد یادبود جانباختگان هواپیما شدند\

فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف خواستار نصب نماد یادبود جانباختگان هواپیما شدند

  • کد خبر: 2111338
  • چاپ
  • انتشار: 23 دی 1398 - 14:02

استناد نیوز- انجمن فارغ­‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف از مسوولان خواست با نصب نماد یادبود جانباختگان هواپیمای اوکراین در محوطه این دانشگاه علاوه بر تسلی خاطر خانواده‌ها، یاد و خاطره آنها برای همیشه گرامی داشته شود.

به گزارش استناد نیوز، هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد اما حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن جان باختند.

ستادکل نیروهای مسلح ایران پس از ۷۲ ساعت در روز شنبه ۲۱ دی ماه اعلام کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

در این هواپیما بیش از ۵۰ دانش آموخته دانشگاه های ایران حضور داشتند.

انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف در بیانیه‌ای که امروز - دوشنبه - آن را منتشر کرد، تاکید کرد: اندوه از­دست­ دادن گروهی دیگر از فرزندان نخبه این سرزمین، از جمله ۱۶ نفر از دانش­ آموختگان فرهیخته این دانشگاه به همراه هموطنان برجسته و دهها انسان دیگر که میهمان ایران بودند بر دل‌های ما آوار شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: فاجعه اسف­بار فروافتادن هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی، در شرایطی موجب سرافکندگی ملی شد که همچنان اسیر زنجیره‌ای سوگ‌­های دیگر بودیم. صد افسوس که چگونگی اعلام آنچه رخ داد و پنهان­کاری آن، خود چنان غمی بر غم­‌ها افزود که کمتر از یک جراحت کشنده نیست.

انجمن فارغ ­التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: ما نه تنها خود را داغدار بازماندگان ۱۶ تن از دانش ­آموختگان این دانشگاه بلکه سوگوار تمامی مسافران این پرواز مرگبار و سرنگون از تیر غفلت می­‌دانیم. همچنین در کنار تک­ تک انسان‌­های آزاده و عدالت­خواه خواستار عذرخواهی مسوولان از مردم و بازماندگان این فاجعه، شناسایی شفاف سازی و بی­‌پرده و مجازات افرادی هستیم که در بروز این حادثه نقش داشته­‌اند.

در این بیانیه انجمن فارغ ­التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: فرزندان راستین این ملت خواستار زندگی سرفرازانه همراه با صلح برای همه مردم جهان هستند و از دادن پیام و داشتن آرزوی مرگ و نابودی برای انسان­‌های دیگر آزرده خاطرند. بر همین اساس امیدواریم مسوولان دانشگاه با نصب نماد یادبود از دست رفتگان موافقت کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار