وام اشتغال فقط به دو نفر در روستای ریکنده رسید\

وام اشتغال فقط به دو نفر در روستای ریکنده رسید

  • کد خبر: 2111100427
  • چاپ
  • انتشار: 05 مهر 1399 - 19:13

رئیس شورا روستای ریکنده قائمشهر با اشاره به اینکه تاکنون 60 متقاضی برای استفاده از تسهیلات خوداشتغالی ثبت نام کرده اند، گفت: با یکسال پیگیری اما وام اشتغال فقط به دو نفر از اهالی این روستا تعلق گرفته است.

 بهرام واگذاری در گفت و گو با استناد نیوز با اعلام اینکه اجرای طرح هادی در سال 83 براساس عقب نشینی تنها در20 الی 30 درصد این روستا انجام شده است، افزود:این درحالی است که طرح هادی باید در تمام سطح این روستا اجرایی می شد اما این اقدام صورت نگرفته است.

وی با اعلام اینکه از یک کیلومتر مسیر اصلی این روستا در گذشته 700 متر آسفالت انجام شده بود، گفت: امسال هم با پیگیری های به عمل آمده 300 متر باقی مانده از آسفالت مسیر اصلی این روستا انجام شده است.

رئیس شورا روستای ریکنده قائمشهر با بیان اینکه در فاز نخست 400 متر مربع از معابر این روستا آسفالت شده است، افزود: همچنان فاز دوم و سوم روکش آسفالت معابر اصلی این روستا باقی مانده است.

واگذاری از عقب نشینی چهار کیلومتر از مسیرفرعی این روستا طی سه سال گذشته خبر داد و بیان کرد: 90 درصد این طرح با مشارکت مردمی و مابقی مشارکت دولتی انجام شده است.

وی با اعلام اینکه اهالی روستای ریکنده چندین سال با مشکل آب شرب مواجه بوده اند، گفت: در سال گذشته با حضور وزیر نیرو منبع آبرسانی روستایی با هزینه ایی بالغ بر 2 میلیارد تومان به بهره بردرای رسید که هم اکنون مشکل آب شرب اهالی این روستا برطرف شده است.

رئیس شورای روستای ریکنده قائمشهر با بیان اینکه اجرای طرح هادی باعث بزرگ تر شدن روستاها می شود، افزود: متاسفانه حیاط منزل برخی از اهالی این روستا در بافت واقع نشده است که همین مساله آنان را در ساخت و ساز با مشکل مواجه کرده است.

واگذاری جمعیت روستای ریکنده در سال 74 را یکهزار و 700 اعلام کرد و گفت: اما هم اکنون به دلیل مشکلاتی همچون کمبود امکانات و نبود راهی برای ساخت و سازجمعیت این روستا به 590 رسیده است.

وی در ادامه با اعلام اینکه متاسفانه 18 نوع عوارض دریافتی از اهالی روستاها توسط دولت حذف شد ، بیان کرد: این مساله ما را در اجرای طرح های روستایی با مشکل مواجه کرده است.

رئیس شورا روستای ریکنده قائمشهر با اشاره به اینکه تاکنون 60 متقاضی برای استفاده از تسهیلات خوداشتغالی ثبت نام کرده اند، افزود: اما وام اشتغال فقط به دو نفر از اهالی این روستا رسیده است.

واگذاری در پایان با اعلام اینکه متاسفانه از سوی مسئولین اهالی این روستا هیچ گونه حمایتی نمی شوند، گفت: مسئولین تنها در حد شعار هستند و نتوانستند برای مشکلات اهالی این روستا اقدامی انجام دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار