افتتاح آب بندان 20 هکتاری روستای ایزدخیل در گرو همکاری اداره برق/ 16 سال طرح هادی روستا به نتیجه نرسید + ویدئو\
  • ایزدی عضو شورا روستای ایزدخیل؛

افتتاح آب بندان 20 هکتاری روستای ایزدخیل در گرو همکاری اداره برق/ 16 سال طرح هادی روستا به نتیجه نرسید + ویدئو

  • کد خبر: 2111100315
  • چاپ
  • انتشار: 09 مرداد 1399 - 15:49

عضو شورای روستای ایزدخیل از توابع بخش گیلخواران شهرستان جویبار با اعلام اینکه افتتاح 20 هکتار آب بندان در این روستا نیاز به پمپاژ دارد ، گفت : 16 سال طرح هادی در این روستا اجرایی و عملیاتی نشد.

یحیی ایزدی در گفت و گو با استناد نیوز با اشاره به اینکه این روستا نسبت به روستاهای دیگر شهرستان بسیار محروم است، گفت: در سال 96 و 97 به دلیل خشکسالی که در این منطقه وجود داشت، 120 هکتار از اییش روستای ایزدخیل به صورت بلاکشت باقی ماند.

وی ادامه داد: در همین راستا جلسات مختلفی با اهالی روستا برگزار شد تصمیم شد مقداری از زمین های خود را باگذشت 20 هکتار برای ابندان در جهت اییش در نظر بگیرند. با همت مسئولان شهرستان و نمایندگان مجلس بودجه مورد نظر تخصیص داده شد و اعتبارات لازم هم گرفته شد و مردم هم در این زمینه مشارکت های لازم را انجام دادند.

عضو شورای روستای ایزدخیل با اشاره به مشکلات بهره برداری آبندان در بحث پمپاژ و ایستگاه برق رسانی، بیان کرد: مسئولان برق استان برای اتمام این پروژه هیچ گونه مشارکتی انجام ندادند. در این زمینه پیگیری های متعددی انجام شد اما نتیجه مثبتی برای اهالی این روستا نداشت.تاکنون 200 میلیون تومان در بخش برق کشی و سیمکشی احداث ابندان انجام شده است. اگر در بخش پمپاژ همکاری مناسب انجام شود این ابندان در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

ایزدی با تاکید بر اینکه این ابندان مزایای خوبی برای اهلی محل، منطقه و حتی برای کل شهرستان دارد، بیان کرد: به دلیل نزدیکی ابندان به محور اصلی ساری به لاریم واقع شده است، باتوجه به شرایطی که دارد می‌تواند محل مناسبی برای گردشگران باشد و نامه های لازم هم به استانداری ارسال شده است. نهال کاری هم در طول ابندان انجام می شود.

ایزدی درباره اجرای پروژه طرح هادی روستای ایزدخیل گفت: این پروژه در سال 83 طراحی شد و 16 سال از عمر این پروژه میگذرد که به مرحله اجرا و عملیات نرسید. در سال92 و 93 طرح کانال جوی اب از طریق بنیاد مسکن انجام شده است اما این پروژه هم رها شد که با پیگیری و قراردادی که با بنیاد مسکن استان انجام شد در مسیر 500 متر اسفالت انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سه کیلومتر اجرای طرح هادی باید در این روستا انجام شود، افزود: این پروژه اصلا در این روستا اجرایی نشده است. روستای ایزد خیل 187 خانوار دارد و اهالی روستا هم حس مشارکت دارند و امیدواریم که مسئولان همت کنند تا این طرح هم اجرایی شود.

عضو روستای ایزدخیل در پایان گفت:در جهت اجرای طرح هادی جا به جایی تیرک ها با مشکل مواجه است. اداره برق استان و شهرستان پیگیری شد و امیدواریم که جا به جایی تیرک ها انجام شود زیرا به دلیل هزینه بالا در این زمینه، امکان مشارکت مردمی امکان پذیر نیست و انتظار داریم مسئولان مربوطه در این زمینه همکاری های لازم را انجام دهند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار