کشاورزی مازندران بالاترین ظرفیت را برای جهش تولید دارد/عزمی در مسئولان نیست/بروکراسی اداری مردم را کلافه کرد\

کشاورزی مازندران بالاترین ظرفیت را برای جهش تولید دارد/عزمی در مسئولان نیست/بروکراسی اداری مردم را کلافه کرد

  • کد خبر: 2111100307
  • چاپ
  • انتشار: 08 مرداد 1399 - 10:33

استنادنیوز؛ عضو شورای مرکزی مجمع عالی نخبگان استان مازندران با اشاره به اینکه کشاورزی مازندران بالاترین ظرفیت را برای جهش تولید دارد، گفت: متاسفانه عزمی در مسئولان استان برای جهش تولید وجود ندارد و مردم درگیر بروکراسی های اداری شدند.


محمدرضافرجی در گفت و گویی با استنادنیوز اظهار داشت: در پی نام‌گذاری سال 99 به نام سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری و تأکید ایشان مبنی بر این جمله کلیدی که «جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به وجود آید» آنچه در اولویت نخست تحقق این شعار به نظر می‌رسد؛ الزامات و بایسته‌هایی است که تحقق آن همواره خواسته تمامی دغدغه‌مندان، تولیدکنندگان و اقتصاددانان بوده است.
وی اظهار داشت: مازندران از جمله استان های پرظرفیت و دارای پتانسیل فراوان در حوزه تولید محصولات کشاورزی است که همواره طی سال های اخیر با وجود فرصت‌های فراوان نتوانسته در حوزه توسعه زیر ساخت های بخش کشاورزی، افزایش درآمد پایدار کشاورزان و برندسازی محصولات موفق عمل کند .
معاون ارتباطات مجمع عالی نخبگان استان مازندران با اشاره به اینکه اگر بخواهیم محصولات کشاورزی شهرهای استان مازندران را طبقه بندی کنیم، افزود: کیوی، مرکبات، برنج ، انار، کلزا، انجیر، پیاز، سبزیجات، هلو، توت فرنگی و شلیل هریک از این محصولات ظرفیتی مهم در حوزه برندسازی و صادرات محسوب می‌شوند و لازمه اصلی در تحقق این امر برنامه ریزی مناسب و وجود قوانین و نظارت بر نحوه اجرایی شدن آن است.
وی با اشاره به اینکه ضرورت بهره گیری هر چه بیشتر از فرصت هایی که برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای همسایه داریم، گفت: متاسفانه هنوز از فرصت صادرات به کشورهای حاشیه خزر و روسیه استفاده لازم را نکرده ایم.
عضو شورای مرکزی مجمع عالی نخبگان استان مازندران در رابطه با اصلاح فرآیندهای برخی از قوانین موجود گفت: برای انجام سرمایه‌گذاری با توجه به ضرورت سه اصل اهلیت، نیاز و استقرار باید برخی از قوانین دست و پا گیر حذف یا اصلاح شود .
فرجی در ادامه با بیان اینکه برخی از مدیران استان مازندران دغدغه و انگیزه ای برای فعالیت و کار در راستای جهش تولید ندارند ، افزود: مازندران به مدیرانی جهادی و انقلابی نیاز دارد تا با احساس مسئولیت پاسخگویی مردم باشند.
معاون ارتباطات مجمع عالی نخبگان استان مازندران گفت: رهبر معظم انقلاب در توصیه ها و رهنمودهای همیشگی خود، همواره بر حفظ روحیه جهادی و انقلابی در نزد مدیران تاکید ویژه داشته و دارند، از آنجایی که طبق نظر بسیاری از کارشناسان مختلف از جریانات سیاسی گوناگون، حجم زیادی از مشکلات امروز ما بابت مشکلات مدیریتی ماست، به نظر می رسد توجه مجدد و ویژه ما به مقوله مدیریت جهادی و انقلابی و سخنان رهبر انقلاب در این حوزه، بسیار راهگشا خواهد بود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار