8 تخت خالی در بیمارستان رازی / نیاز به کادر درمانی در بیمارستان رازی قائشمهر\

8 تخت خالی در بیمارستان رازی / نیاز به کادر درمانی در بیمارستان رازی قائشمهر

  • کد خبر: 2111100279
  • چاپ
  • انتشار: 25 تیر 1399 - 15:45

رئیس بیمارستان رازی شهرستان قائمشهر ،گفت:بیمارستان رازی به عنوان پایلوت بیماران کرونایی با مشکل تامین کادر درمانی پرستار مواجه است و فعلا فقط 8 تخت خالی در این بیمارستان موجود می باشد.

به گزارش استناد نیوز ، دکتر مظفر شعبانی روز چهارشنبه در جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا با اشاره به اینکه در ابتدای شیوع ویروس کرونا بیماران کرونایی نیاز به اکسیژن داشتند که با همت دستگاه های مرتبط دستگاه های اکسیژن خریداری و نصب شد، گفت: زمانی با موج دوم بیماری کرونا مواجه شدیم که احساس بر این بود که اثر بیماری کوید 19 نسبت به گذشته کمتر شده است.

وی ادامه داد: آمار و اخبار مرگ و میر بیماری کرونا برای مردم عادی شده است در صورتی که در بیمارستان ها، کادر درمانی با فداکاری هر روز شاهد مرگ تعدادی از بیماران کرونایی هستند. مردم به پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجهی نکردند.

رئیس بیمارستان رازی شهرستان قائمشهر با تاکید بر اینکه موج دوم بیماری کرونا نسبت به موج اول شدید تر است، افزود: تاکنون 188 بیمار کرونایی در بیمارستان رازی بستری هستند. فعلا 8 تخت خالی در بیمارستان موجود است و احتمالا با ترخیص تعدادی از بیماران تخت خالی هم افزایش پیدا می کند. قرار شد اگر ظرفیت بیمارستان رازی تکمیل شد، بیماران به جویبار و ساری منتقل شوند که تاکنون به این وضعیت نرسیده ایم.

دکتر شعبانی در پایان با اعلام اینکه در موج اول کرونا تامین نیروی انسانی برای کادر درمانی با هماهنگی دانشگاه این مشکل برطرف شد، گفت که هم اکنون 12 پرستار درگیر بیماری ،  10 نفر از کادر درمانی مرخصی بارداری دارند که افرادی جایگزین آنها توسط دانشگاه مهیا می شود. 10 کمک پرستار هم هلال احمر به بیمارستان رازی اعزام کرد.

فرماندار قائمشهر در این جلسه مهم ترین راه های پیشگیری از بیماری کرونا را شستشوی مرتب دستها ، گذاشتن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اعلام کرد.

یحیی یوسف پور در پایان با اعلام اینکه طی هفته گذشته شهرستان قائمشهر به لحاظ بیماری کرونا نارنجی بود، گفت : به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری محدودیت هایی کرونایی را در صنوف هایی همچون تالارها ، رستوران ها ، سفره خانه های سنتی و غیره آغاز کرده ایم تا به وضعیت قرمز مبتلا نشویم .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار