رشد چشمگیر شیوع کرونا در مازندران / افزایش ابتلا کودکان به کرونا در مازندران\

رشد چشمگیر شیوع کرونا در مازندران / افزایش ابتلا کودکان به کرونا در مازندران

  • کد خبر: 2111100276
  • چاپ
  • انتشار: 24 تیر 1399 - 09:54

شیوع ویروس کرونا در مازندران افزایش چشمگیری را تجربه می کند و به بالاترین میزان خود رسیده و همچنین شناسایی موارد کرونا در کودکان در حال افزایش است

به گزارش استنادنیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سیدعباس موسوی رئیس این دانشگاه، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۲۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت ۱۴۸ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۸۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی ادامه داد: هموطنان عزیز حضور غیرضروری خود در فضاهای بسته و پر تجمع همچون مراکز خرید، بازار، تالارها، میهمانیهای دورهمی و غیره را به حداقل ممکن برسانند و ماسک سوپاپ‌دار نزنند.

وی تصریح کرد: همراهان فرد بیمار در حین مراقبت از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ باید از نزدیکی به این افراد جلوگیری کنند و مکان‌های قرنطینه خانگی آن ها را از سایر اعضای خانواده جدا کنند.

 

محمدصادق رضایی نائب‌رئیس مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی مازندران و فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان، اظهار کرد: مراجعه اطفال در مازندران افزایش یافت.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر میزان موارد شناسایی بیماری کرونا در کودکان درحال افزایش است که هم می‌توانند ناقلان خوبی برای این ویروس باشند و هم خود قربانی شوند.

رضایی گفت: ابتلای کودکان به کرونا حتی در مواردی که کودکانی با علایم شدید به بیماری کووید۱۹ داشتیم حقیقت این روزهای کرونایی است که این بیماری تمام گروه‌های سنی از نوزاد گرفته تا نوجوان را تهدید می کند.

نائب‌رئیس مرکز تحقیقات عفونی اطفال دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: باتوجه به شرایط موجود، والدین باید مراقب دست شستن، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک توسط کودکان باشند.

وی افزود: تب و بثورات پوستی ممکن است از نشانه‌های کرونا در کودکان باشد که می‌تواند همراه با قرمزی چشم نیز باشد که با تب شالیزار و کاوازاکی در تشخیص افتراقی قرار می‌گیرد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان خاطرنشان کرد: در صورت وجود علایم کرونا در کودکان همانند بزرگسالان باید دست‌کم دو هفته جداسازی انجام شود.

 

همچنین بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال حاضر ۱۹۷ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند، در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۴۰ بیمار جدید بستری و ۲۵ بیمار هم ترخیص شدند، ۴۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار