افزایش 500 تا 800 هزار تومانی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان سازی حقوق از شهریورماه\
  • مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛

افزایش 500 تا 800 هزار تومانی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان سازی حقوق از شهریورماه

  • کد خبر: 2111100262
  • چاپ
  • انتشار: 18 تیر 1399 - 19:52

هیات دولت با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی در تأدیه بدهی‌اش به سازمان تامین اجتماعی موافقت کرد. به این ترتیب دست سازمان برای اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باز شد.

به گزارش استناد نیوز، سازمان تامین اجتماعی متعهد شده است با اتکاء به این منابع جدید ظرف مدت کوتاهی طی ماههای آتی نسبت به اجرای طرح همسان‌سازی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام فوری به عمل آورد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و مصوبه امروز دولت در گفتگو با شبکه خبر سیما گفت: امروز با تصمیم رئیس‌جمهور و پیگیری‌های وزیر رفاه ۳۲ هزار میلیارد تومان بابت رد دیون به تامین اجتماعی داده شد که بتوانیم از این محل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کنیم.

به گفته وی، در هر سال هزینه متناسب‌سازی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود و ظرف ۳۰ تا ۴۰ روز آینده محاسبات و صدور احکام را باید انجام دهیم و نهایتا اول شهریور مبلغ همسان‌سازی را اعمال و پرداخت می‌کنیم.

مصطفی سالاری درباره میزان افزایش حقوق ناشی از همسان‌سازی گفت: برای حداقل‌بگیرها حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان و برای غیرحداقل بگیران بعضا تا ۸۰۰ هزار تومان هم افزایش خواهیم داشت که به تناسب سنوات خدمت و وصولی فعلی‌شان تعیین می‌شود.

سالاری در پاسخ به اینکه آیا رقم افزایش غیر از بن خانوار و مسکن را شامل می‌شود، گفت: درباره این اقلام حقوقی هم احتمالا امروز تصمیم‌گیری کنیم که بن خانوار و حق مسکن را افزایش دهیم که جزئیات آن را اعلام و همزمان با متناسب‌سازی اعمال می‌کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار