مضرات ماسک در هنگام ورزش\

مضرات ماسک در هنگام ورزش

  • کد خبر: 2111100255
  • چاپ
  • انتشار: 17 تیر 1399 - 14:41

به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از ورزشکاران با ماسک و رعایت پروتکل بهداشتی به تمرینات خود ادامه میدهند اما استفاده از ماسک در هنگام ورزش برای سلامتی بدن ضرر دارد.

در ابتدای شیوع ویروس کرونا ،ستاد مقابله با این ویروس در ورزش از دست اندرکاران لیگ های فوتبال ، باشگاه های بدنسازی و استخرداران خواست تا به منظور حفظ سلامت ورزشکاران نسبت به تعطیلی اماکن ورزشی اقدام نمایند. اما اواسط اردیبهشت برخی از باشگاه ها با رعایت پروتکل بهداشتی از سرگرفته شد.

یکی از تاکیدات بازگشایی باشگاه های بدنسازی، استفاده از ماسک در حین ورزش بوده، اگر چه ماسک برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا موثر است اما در حین فعالیت های ورزشی و هوازی در ورزش خطرناک است .

ولی الله فهیمی عضو تیم ملی گراپلینگ با بیان اینکه فعالیت های ورزشی ام را در باشگاه بدنسازی انجام می دهم ،افزود:به منظور جلوگیری از ویروس کرونا ،تقریبا یک هفته است که از ماسک استفاده می کنم تا به این ویروس مبتلا نشوم .

وی با اعلام اینکه هنگامی که از وسایل ورزشی استفاده می کنم گاهی نفس کم می آورم ،گفت: در شرایط فعلی کشور مجبورم از ماسک استفاده کنم تا این ویروس هر چه سریعتر ریشه کن شود.

فهیمی با اشاره به اینکه در این باشگاه بدنسازی که به فعالیت ورزشی مشغول هستم پروتکل های بهداشتی رعایت می شود،افزود: ورزشکاران هم هنگام ورزش از ماسک و مایع ضدعفونی برای سلامتشان استفاده می کنند.

استفاده از ماسک در هنگام ورزش خطرناک است

رئیس هیات پزشکی ورزشی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه استفاده از ماسک در باشگاه بدنسازی توصیه نمی شود،افزود: استفاده از ماسک درهنگام فعالیت ورزشی عمل دم و بازدم را برای فرد سخت تر می کند چرا که دفع دی اکسید کربن به خوبی صورت نمی گیردو استنشاق مجدد آن باعث افزایش تعداد تنفس می شود.

دکتر بهزاد کوچک زاده با اعلام اینکه ورزشکاران در هنگام ورزش کردن با ماسک زودتر خسته می شوند،توضیح داد: ورزشکاران در هنگام ورزش با ماسک سریعتر از زمانی که از ماسک استفاده نمی کنند،خسته و نفس کم می آورند .

وی با بیان اینکه درست است که در شرایط حاضر و به منظور مقابله با ویروس کرونا استفاده از ماسک تاکید می شود،گفت:استفاده از ماسک در فعالیت های ورزشی ، مخاطراتی را برای افراد به همراه دارد.

اکسیژن رسانی هر بیست دقیقه

رئیس هیات پزشکی ورزشی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه بهترین روش برای استفاده از ماسک در باشگاه بدنسازی اکسیژن رسانی به بدن است،افزود: ابتدا باید سطح تمرین با ماسک کمتر از زمانی باشد که از ماسک استفاده نمی شود بنابراین بهترین زمان فعالیت ورزشی در باشگاه یک ساعت است.

دکتر کوچک زاده ادامه داد : ورزشکاران در باشگاه باید هر بیست دقیقه ، پنج دقیقه بدون ماسک راه بروند تا اکسیژن رسانی بهتر در بدنشان انجام شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی شهرستان قائمشهر در پایان با اعلام اینکه استفاده از ماسک در طولانی مدت خطرناک است،گفت:استفاده از ماسک در ورزش حرفه ایی و در مدت طولانی همچنین باعث افت بدنی ورزشکاران می شود.

باشگاه ها متعدد ضدعونی شوند

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر با بیان اینکه بازرسان این اداره به صورت روزانه بین 5 تا 6 باشگاه بر فعالیت آنان نظارت دارند،گفت:به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا،باشگاه ها باید به صورت متعدد نسبت به ضدعفونی وسایل ورزشی خود اقدام کنند.

فرشید قدیمی با اعلام اینکه انتظارات ورزشکاران از مسئولین باشگاه های بدنسازی رعایت پروتکل بهداشتی و ضدعفونی است ،گفت:تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف گزارش نشده است و باشگاه داران بعد از تایم ورزشی نسبت به ضدعفونی کل باشگاه اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا ظرفیت هر باشگاه بدنسازی در این شهرستان 50 درصد است،افزود: اکثر ورزشکاران هم در حین ورزش از ماسک استفاده می کنند .

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر در پایان تعداد کل باشگاه خصوصی و دولتی در این شهرستان را 280 باشگاه اعلام کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار