بوی تعفن زباله‌های جویبار به مشام شهرداری نمی‌رسد؟ / تهدید زباله در ایام کرونایی / گزارش مردمی + ویدئو\
  • گزارش اختصاصی استنادنیوز؛

بوی تعفن زباله‌های جویبار به مشام شهرداری نمی‌رسد؟ / تهدید زباله در ایام کرونایی / گزارش مردمی + ویدئو

  • کد خبر: 2111100250
  • چاپ
  • انتشار: 14 مهر 1400 - 08:08

سال هاست اهالی روستاهای همجوار محل دپوی زباله جویبار معترض مسئله محیط زیست و سلامت عمومی منطقه هستند اما متاسفانه شهرداری ضرورتی برای اولویت دادن به حل این معضل نشان نداده است ، به هر حال زنگ خطر زیست محیطی زباله مدت هاست در شهر جویبار به صدا درآمده و به نوعی می توان آن را یک چالش بزرگ برای شهر جویبار و روستاهای اطراف محل دپوی زباله دانست که محیط، آب ، خاک و حتی نفس کشیدن مردم را تهدید می کند.

فضل الله ذکریایی اهل سراجکلا خیابان جمعه بازار روز یک شنبه در  گفتگو با استناد نیوز با اعلام اینکه چندین روز  زباله های انباشه شده در این خیابان رها می شود، گفت: وضعیت جوی های این خیابان هم مشخص است و پراز زباله و لجن شده است .

وی با اشاره به اینکه بارها مشکل این خیابان را به گوش شهردار و مجموعه شهرداری رسانده ایم ، افزود: تنها دلیلی که شهرداری عنوان می کند کمبود نیروی انسانی است و متاسفانه هر مسئولی که  آمد کارگران را میز نشین کردند.

یکی دیگر از اهالی خیابان جمعه بازار که از مشکل زباله های رها شده در این خیابان بسیار گله مند بود ، گفت: مگر این خیابان در محدوده شهر جویبار قرار ندارد که شهرداری توجهی به جمع آوری زباله های این منطقه نمی کند!!!

قربان خانزاد بیان کرد: متاسفانه شهرداری اصلا توجهی به این خیابان نداردو چند روزی است که زباله ها در گوشه و کنار این خیابان رها شده است .

م.ذکریایی یکی از کسبه و از اهالی خیابان سراجکلا است در گفتگو با استناد نیوز با اعلام اینکه در بحث شیوع ویروس کرونا شاهد دستکش ها و نایلونها رهاشده  در این خیابان هستیم، افزود: این مسئله آلودگی محیط زیست را بیشتر تهدید می کند و مشکل دیگر زباله های جمع نشده  داخل جوی وجدول است  که به لجن و مرداب  تبدیل شده است .

وی با اشاره به اینکه رها شدن این زباله ها موجب پرسه زدن سگ های ولگرد در خیابان جمعه بازار شده است، گفت: اهالی این منطقه بارها به شهرداری مراجعاتی داشتند اما درنهایت مشکل شهرداری که کمبود نیرو و یا چیز دیگری است متوجه نشدیم .

ذکریایی تصریح کرد: شیرابه این زباله ها به رودخانه سیاهرود وارد می شوند واین یک تهدید جدی برای محیط زیست منطقه است .

یکی از کسبه های جمعه بازار با بیان اینکه مراجعه به شهرداری هیچ مشکلی را از اهالی این منطقه رفع نمی کند، گفت: بوی تعفن زباله ها پدر ما را درآورده است و پایین پل جمعه بازار پر از زباله و حتی لاشه حیوانات  شده است .

عزیزا..کشاورز از اهالی روستای درویش محمد شاه که این روستا فاصله ۵۰۰ متری با محل دپوی زباله شهر جویبار را دارد در این گفتگو بیان کرد: در کنار بوی بد زباله ها ، آتش زدن زباله بسیار اهالی روستاهای همجوار را اذیت می کند .

وی با اشاره به اینکه شیرابه زباله به شالیزارهای همجوار محل دپوی زباله سرایت می کند، افزود: فروش این محصولات به مردم موجب بیماری و سرطان می شود و متاسفانه در دوره قبل کمتر شاهد این حجم از زباله بودیم و اکنون وضعیت بسیار وخیم تر شده است .

بذر افشان یکی از شهروندان  جویباری در گفتگو با استناد نیوز با اعلام اینکه فاصله محل دپوی زباله با شهرک سپاه، کوی کارمندان و روستاهای همجوار حدود ۵۰۰ متر است، افزود: در حالی که این فاصله نباید کمتر از یک تا دو کیلومتر باشد.

وی با اشاره به اینکه این مکان دیگر ظرفیت این حجم از زباله را ندارد، ادامه داد: باید فکر اساسی برای حل مشکل اهالی این منطقه شود.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه بهداشت کارگرانی که در سوله تفکیک زباله مشغول به فعالیت هستندبسیار اسفبار است و سلامت آنان در معرض خطر قرار دارد.

بذر افشان با اشاره به اینکه شهردار جویبار در نشست با خبرنگاران در آذر ماه سال گذشته از اجرای ۲۰ ماه ۲۰ پروژه خبر داده بود، افزود: یکی از پروژه ها رفع معضل زباله شهر بوده است که در همین راستا انتظار داریم مسئولین اگر حرفی می زنند در تحقق عمل آن نیز برآیند.

وی خطاب به دو نماینده حوزه انتخابیه جویبار گفت: از نمایندگان منتخب  انتظار داریم به جد پیگیر مشکل زباله شهر جویبار باشند و از منابع ملی یا استانی چاره ای برای این حل این مسئله داشته باشند.

بذرافشان در پایان با اعلام اینکه مکاتبات بی شماری برای رفع مشکل زباله انجام شده است ، گفت: در آخرین نامه ارسالی که آبان ماه گذشته به فرمانداری ارسال شد به تائید تمام اهالی شهرک سپاه، کوی کارمندان و شورا ودهیاران روستاهای همجوار برای حل مشکل دپوی زباله رسیده است.

یکی از زنان روستای درویش محمد شاه که سالها درگیر بوی بد زباله است در گفتگویی  گفت: با این بوی تعفن اصلا نمی شود زندگی کرد و ما سالهاست که درگیر این مشکل هستیم .

وی بیان کرد: متاسفانه دودحاصل از آتش زدن زباله حتی نفس کشیدن را برای اهالی این روستا سخت کرده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار