جویبار رتبه سوم تولید خیار در مازندران / تولید 2 هزار تن خیار در شهرستان جویبار\

جویبار رتبه سوم تولید خیار در مازندران / تولید 2 هزار تن خیار در شهرستان جویبار

  • کد خبر: 2111100241
  • چاپ
  • انتشار: 12 تیر 1399 - 08:58

مدیر جهاد جهاد کشاورزی شهرستان جویبار با بیان اینکه شهرستان جویبار در بحث کاشت سبزی و صیفی جات به خصوص در کاشت خیار رتبه سوم استان را دارد ،گفت:امسال سطح زیر کشت این محصول 200 هکتار و با عملکرد تولید 10 تا 15 تن در هکتار بوده است.

غلامرضا سعیدی روز پنج شنبه در گفت و گو با استناد نیوز با اعلام اینکه میزان تولید محصول خیار در شهرستان 2 هزار تن بوده است، افزود: سطح کشت خیار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است اما امسال با افزایش قیمت این محصول در بازار مواجه هستیم .

وی تعداد بهره بردار تولید محصول خیار را حدود 200 نفر بیان کرد و گفت: این شهرستان قدمت تولید خیار گلخانه ایی و صنعتی را دارد،که 80 بهره بردار در حدود 23 هکتار از مزارع این شهرستان به کشت خیار صنعتی می پردازند.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار بیان کرد: ما در بخش حمایتی از کشاورزان تولید خیار برگزاری کلاس های آموزشی ، امکانات فنی و آماده سازی خاک برای کشت این محصول را انجام داده ایم که این امر از طریق کارشناسان پهنه در جهاد کشاورزی انجام شده و کشاورزان را با اصول فنی کشاورزی آشنا کرده است.

تولید کننده بخش کشاورزی از بخش گیلخواران شهرستان جویبار در گفت و گو با استناد نیوز با بیان اینکه سطح زیر کشت خیار امسال حدود یکهزار هکتار بوده است، گفت: میزان تولید در هر هکتار حدود 15 تن بوده است.

مصطفی پلنگی با اعلام اینکه سطح کشت خیار امسال ما نیز کاهش داشته است، افزود: اما با افزایش قیمت این محصول از میزان برآورد تولید خود راضی هستیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی مشکلات خاص خود را دارد، افزود: خوشبختانه جهاد کشاورزی در بحث ترویج و راهنمایی همکاری خوبی را با کشاورزان منطقه داشته است و در بحث مکانیزاسیون ، تجهیز و مدیریت کار نیز راضی هستیم .

پلنگی در پایان گفت:در بحث تولید میوه های سالم سعی کردیم از سموم کمتری استفاده و به جای آن از کود حیوانی استفاده کنیم و در 2 مرحله نیز زنبور تریکوگراما برای تولید سالم در مزرعه رهاسازی شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار