تقدیر از 12 محیط بان نمونه در مازندران / اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین مردم\

تقدیر از 12 محیط بان نمونه در مازندران / اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین مردم

  • کد خبر: 2111100239
  • چاپ
  • انتشار: 11 تیر 1399 - 15:01

استاندار مازندران کمبود تجهیزات و نیرو را یکی از چالش‌های اساسی حفاظت از محیط زیست استان عنوان کرد و گفت: اما صرف تامین تجهیزات و نیرو نمی‌توان مشکلات محیط‌زیست را حل کرد و برای این منظر باید ظرفیت مردمی را به میدان آورد.

احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در آستانه روز محیطبان و در آیین تجلیل از محیطبانان مازندران در ساری این چالش را ناشی از نبود فرهنگ حفاظت از محیطزیست در جامعه دانست و گفت: توجه به محیط زیست در جامعه نیاز به برنامه های فرهنگی و نهادینه شدن حفاظت از محیطزیست دارد.

نماینده عالی دولت در استان مازندران اظهارداشت : تا مادامی که مشارکت عمومی برای حفاظت از محیط زیست در جامعه ایجاد نشود و اهمیت آن برای مردم به درستی آگاهی سازی  نشود، حمایت یک دستگاه و سازمان از محیط زیست نمی تواند موثر باشد.

حسین زادگان خاطرنشان کرد : ما برای مشارکت دهی مردم برای حفاظت از محیط زیست در سطح کشور نیاز به تشکل های مردم نهاد داریم و این تشکل ها به عنوان نمایندگان مردم می توانند حفاظت از محیط زیست را به جامعه و حتی دولت ها تحمیل کنند.

وی اضافه کرد : کمرنگ شدن مشارکت مردم در قالب تشکل های مردم نهاد و سمن ها با وجود به کارگیری نیروهای متعدد حفاظتی در قالب محیط بانی نیز نمی توان از محیطزیست به درستی حفاظت کرد.

استاندار مازندران کمبود تجهیزات و نیروی انسانی در بدنه محیط‌زیست به ویژه محیط‌بانی را مورد تایید قرار داد و اظهار داشت : صرف تکمیل تجهیزات و نیروی انسانی بدون مشارکت مردم نمی تواند تضمین کننده حفاظت از محیط زیست باشد.

حسین زادگان علاوه بر حفاظت فیزیکی ، فرهنگ سازی را از دیگر وظایف محیطبانان بیان کرد و اظهارداشت : باید محیطبانان ما در کنار وظایف ذاتی حفاظت فیزیکی در عرصه های زیست محیطی باید مردم را نسبت به وظایف و اهمیت اشتغالشان آگاه کنند.

وی گفت : آگاهی مردم از اهمیت زیست محیطی و محیطبانی می تواند مشارکتشان را در حفاظت از این مناطق دو چندان کند و تا حد زیادی جای کمبود امکانات را جبران نماید .

رییس شورای اداری استان مازندران با دیگر با مهم دانستن مشارکت مردم در کاهش چالش های اجتماعی پیشرو استان به همراهی آنها در کنترل ویروس کرونا اشاره کرد و اظهارداشت : همراهی و مشارکت مردم توانست تا حد زیادی مشکلات استانی را در کنترل این بیماری کاهش دهد و باید این مشارکت را در حوزه زیست محیطی نیز با آگاه سازی جامعه فراهم کنیم.

حسین زادگان همچنین با اشاره به کاهش نیروی انسانی در بدنه محیطزیست استان مازندران خواهان به کارگیری نیروهای مازاد دستگاههای اجرایی استان در این حوزه شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران از رسانه هم خواست تا همانند گذشته همیار محیط‌زیست باشند.

در پایان این نشست از 12 محیطبان نمونه استان مازندران قدردانی شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار