ضرورت اجرای طرح هادی در روستای آبمال / جان اهالی روستا در خطر است\
  • فاطمه زهرا لطفی؛

ضرورت اجرای طرح هادی در روستای آبمال / جان اهالی روستا در خطر است

  • کد خبر: 2111100237
  • چاپ
  • انتشار: 10 تیر 1399 - 09:48

دهیار روستای آبمال شهرستان قائمشهر ، گفت :باید طرح هادی در روستای ابمال انجام شود زیرا خیابان اصلی ابمال که رابط روستاهای دیگر است از استانداردها لازم برخوردار نیست و جان اهالی این روستا در خطر است.

فاطمه زهرا لطفی روز سه شنبه در گفت و گو با استناد نیوز درباره اقدامات عمرانی که برای این روستا انجام شده است ، گفت: لوله‌کشی های لازم برای اب آشامیدنی انجام شد و اکنون این روستا مشکلی در بخش اب‌ آشامیدنی ندارد. علی رغم اینکه روستاییان برای اجرای طرح هادی عقب نشینی‌های لازم را انجام داده‌اند اما هنوز بودجه‌ای برای اجرای طرح هادی تخصیص ندادند.

وی ادامه داد: اکثر افرادی که در این روستا زندگی میکنند از لحاظ مالی دچار مشکلات بسیاری هستند و تعدادی هم تحت پوشش کمیته امداد زندگی خود را می‌چرخانند به همین دلیل آنها نمی‌توانند در اجرای طرح هادی کمک مالی کنند. در این راستا نامه‌ نگاری‌های لازم انجام شد که امسال از سوی بخشدار وعده داده شد که در اجرای طرح هادی کمک کنند.

لطفی با تاکید بر اینکه جمعیت این روستا بالغ بر ۱۷۰ خانوار و ۸۰۰ نفر است، افزود: پلی که بین آبمال و ساروکلا واقع شده، رابط بین ۱۰ روستا است و عملا جاده اصلی آبمال رابط بین این روستاها است و حداقل بین دو الی سه هزار ماشین از این جاده عبور می‌کنند. در روستاهای دیگر طرح هادی اجرا شده و از خیابان های استانداردی برخوردار هستند اما ابمال که رابط اصلی روستاهای همجوار است به دلیل اجرا نشدن طرح هادی با مشکلاتی مواجه است.

وی با تاکید بر اینکه عبور ماشین‌ها از خیابان ابمال که از استاندارد لازم برخوردار نیست برای جان روستاییان بسیار خطرناک است و در همین راستا پیگیری های لازم هم انجام شد، بیان کرد: در سازمان برنامه بودجه استان و بخشداری هم پیگیری های لازم انجام شد، قرار شد خبر بدهند. رودخانه را لایروبی کردند و درختان مجاور ان را هم قطع کردند تا در هنگام سیل مشکلی پیش نیاید اما مسیر ۵۰۰ متر ان را رها کردند که اگر عابری یا کودکی از ان مسیر گذر کند به دلیل نبود سنگ چین بسیار خطرناک است. همچنین چند خانه در خطر سیل قرار دارند. در این زمینه پیگیری انجام شد اما هنوز به دلیل نداشتن بودجه کارهای لازم انجام نشد.

دهیار روستای آبمال در پایان گفت: عملا اقدام عمرانی در این روستا صورت نگرفته و تعداد مشکلات ان بسیار زیاد است. اکثر اقدامات نیمه کاره رها شده است. برای نمونه برای حل معضل جاده به شورای ترافیک اعلام شد یک بازدید انجام دهند تا سرعت گیر زده شود اما چند ماه گذشته و هنوز بازدیدی انجام نشده است. بسیاری از اقدامات که نیاز این روستا است به دلیل نبود بودجه به سر انجام نرسید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار