نوغانداری در خاستگاه نوغان قائمشهر طرفداری ندارد / از 3 آبندان هیچ نفعی به روستای آهنگرکلا بیشه سر نمی رسد\
  • دهیار آهنگر کلای بیشه سر؛

نوغانداری در خاستگاه نوغان قائمشهر طرفداری ندارد / از 3 آبندان هیچ نفعی به روستای آهنگرکلا بیشه سر نمی رسد

  • کد خبر: 2111100236
  • چاپ
  • انتشار: 10 تیر 1399 - 09:45

دهیار آهنگر کلای بیشه سر قائمشهر با اعلام اینکه در گذشته های نه چندان دور حرفه اصلی اهالی این روستا پرورش کرم ابریشم بوده است، گفت: در حال حاضر اکثر زمین های روستای آهنگر کلا به کشت مرکبات رفته است و درحال حاضر تنها دونفر از اهالی این روستا به حرفه نوغانداری مشغول هستند.

احمد مریخی روز سه شنبه در گفتگو با استناد نیوز با اشاره به اینکه ۱۱ هکتار از زمین های منابع طبیعی برای اجرای کار نوغانداری اختصاص یافت، افزود: متاسفانه دراین سالها هیج اقدامی در این زمین برای احیای پرورش کرم ابریشم انجام نشد و انجام کار در این مکان درحد فعالیت دو کارمند باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه در این روستا ۳ آب بندان با مساحت ۵ هکتار وجود دارد، افزود: آب ذخیره شده این آب بندان ها به زمین های پایین دست انتقال داده می شود و تا کنون این آب بندان ها هیچ درآمدی برای اهالی روستای آهنگر کلا نداشته است .

مریخی بیان کرد: روستای آهنگرکلا بعنوان روستای مقصد گردشگری در استان معرفی شده است و سقا تلار به ثبت تاریخی میراث فرهنگی رسیده است .

دهیار روستای آهنگر کلا از نصب ۹ دوربین با مشارکت دهیاری و مردم و با هزینه بالغ بر ۳۰ میلیون تومان اشاره کردوگفت: ۱۳ کیلومتر تعویض لوله های آب آشامیدنی و نصب منبع آب با منابع دولتی در این روستا انجام شده است.

مریخی ادامه داد: نقشه طرح تفضیلی تمام خیابان ها به اتمام رسیده است و ۹۶۰ متر طرح هادی در روستا انجام شده است .

وی خاطر نشان کرد: جابجایی تیر برق ها برای اجرای طرح هادی با هزینه ۳۵ میلیون تومان به اتمام رسیده است.

دهیار روستای آهنگر کلا با اعلام اینکه در زمین ورزشی روستا اقداماتی چون ساخت سرویس بهداشتی، پنس کشی دورزمین و نصب برق فشار قوی با هزینه حدود۵۰ میلیون تومان توسط دهیاری انجام شده است، گفت: با پیگیری دهیاری نصب گیرنده ماهواره مخابراتی با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان انجام شده است .

وی تصریح کرد: پل شهید لطفی بین مزارع با مشارکت جهاد کشاورزی و هزینه ۴۰ میلیون تومان انجام شد و احداث پل بین مزارع نیز ۷۰ میلیون تومان هزینه داشته است .

وی در پایان گفت: درسالجاری ۳۰ میلیون تومان کمک های مردمی و سال گذشته ۲۰۰ میلیون تومان برای اجرای پروژه های عمرانی در روستا جمع آوری شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار