350 کیلومتر از لوله های آب شهرستان قائمشهر فرسوده است\

350 کیلومتر از لوله های آب شهرستان قائمشهر فرسوده است

  • کد خبر: 2111100223
  • چاپ
  • انتشار: 03 تیر 1399 - 17:45

مدیر امور آبفار شهرستان قائمشهر،گفت : حدود 350 کیلومتر از لوله های انتقال آب در محدوده شهری و روستایی این شهرستان فرسوده و نیازمند لوله گذاری و تعویض است.

مصطفی زمانی روز سه شنبه در گفت و گو با استناد نیوز با بیان اینکه حدود یکهزار و 400 کیلومتر لوله انتقال آب درمحدوده شهری و روستایی این شهرستان وجود دارد،افزود: از این میزان 220 کیلومتر از لوله انتقال آب در روستاها و 110 کیلومتر در شهر فرسوده و نیازمند لوله گذاری و تعویض است.

وی با اعلام اینکه هر ساله میانگین حدود 40 تا 50 کیلومتر تعویض و اصلاح شبکه انجام می شود،گفت:برای هر کیلومتر اصلاح شبکه و تعویض در این شهرستان به حدود 100 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

مدیر امور آبفار شهرستان قائمشهر با بیان اینکه فرسودگی لوله انتقال آب باعث هدر رفت بالای آب می شود،افزود:بیش از 25 درصد از آب شرب از این طریق هدر می رود.

زمانی به کمبود اعتبارات اشاره ایی کردو گفت: امسال تعویض و اصلاح شبکه در محدوده شهری و روستایی بر اساس ضروریات انجام می شود.

رفع مشکل قطعی آب شرب ارطه

وی با اعلام اینکه طی 2 ماه گذشته شهروندان ارطه ایی با قطعی مکرر آب شرب مواجه بوده اند،افزود:برای حل این مشکل اجرای بای پس مسیر خط لوله آب ، یک حلقه چاه و طرح رینگ آبرسانی با هزینه ایی بیش از 100 میلیون تومان اجرا و هم اکنون تا حدود زیادی مشکل قطعی آب شرب این شهر حل شده است.

مدیر امور آبفار شهرستان قائمشهر در پایان به مدیریت آب شرب و کم آبی طرح رینگ آبرسانی تالارپشت به شهر ، تقویت جنید ، طرح رینگ آبرسانی روستای تلو و ساروکلا به شهرک یثرب اشاره ایی کرد و گفت:امسال بهسازی 3 حلقه چاه در این شهرستان انجام شده است.

در سطح شهرستان قائمشهر بیش از 91 هزار و 42 مشترک آب وجود دارد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار