دیدار قهرمانان قائمشهری با امام علی حبیبی\

دیدار قهرمانان قائمشهری با امام علی حبیبی

  • کد خبر: 2111100192
  • چاپ
  • انتشار: 21 خرداد 1399 - 13:17

به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ایی جمعی از پهلوانان و قهرمانان قائمشهری به دیدار جهان پهلوان امام علی حبیبی رفتند .

به گزارش استناد نیوز، در این دیدار قهرمانان قائمشهری همچون جابر صادق زاده پهلوان باشی کشور، ولی الله فهیمی قهرمان گراپلینگ کشتی جهان ، جاسم دلاوری قهرمان بوکس آسیا ، میثم میرزایی ملی پوش بسکتبال ایران و روح الله سوادکوهی رئیس هیات ورزش های زورخانه ایی و کشتی پهلوان مازندران حضور داشتند.

ولی الله فهیمی قهرمان گراپلینگ کشتی جهان روز چهارشنبه در گفت و گو با استناد نیوز ،افزود: در این دیدار ،جهان پهلوان امام علی حبیبی در زمینه های مختلف کشتی به خاطرات پرداخته اند.

وی به گله مندی امام علی حبیبی در خصوص به ثبت نرسیدن فن حبیبی اشاره ایی کرد و گفت: متاسفانه به دلیل آنکه فن حبیبی در ایران به ثبت نرسیده است کسی این فن را نمی شناسد. 

امامعلی حبیبی (متولد ۵ خرداد ۱۳۱۰، روستای درزی‌کلا بابل)، از نامداران کشتی آزاد ایران و جهان و معروف به ببر مازندران است. امامعلی حبیبی دارای نشان طلای المپیک ملبورن ۱۹۵۶ و سه نشان طلای مسابقات قهرمانی جهان در تهران ۱۹۵۹، یوکوهاما ۱۹۶۱ و تولیدو ۱۹۶۲[۴] و نشان طلای بازی‌های آسیایی توکیو ۱۹۵۸ است.

امامعلی حبیبی یکی از چهار کشتی‌گیر ایرانی است که همراه با غلامرضا تختی ، رسول خادم و ابراهیم جوادی نام و تصویرش در تالار افتخارات فیلا به ثبت رسیده‌است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار