وقتی پاسخگویی نماینده ساری به افکار عمومی مورد نقد قرار می گیرد! / حب و بغض ها کنار گذاشته شود\

وقتی پاسخگویی نماینده ساری به افکار عمومی مورد نقد قرار می گیرد! / حب و بغض ها کنار گذاشته شود

  • کد خبر: 2111100191
  • چاپ
  • انتشار: 20 خرداد 1399 - 15:56

یکی از لازمه های نمایندگی مردم در مجلس پاسخگویی به افکار عمومی مردم است که این مهم در نخستین روزهای نمایندگی علی بابایی کارنامی در قالب نشستی خبری انجام گرفت

به گزارش استنادنیوز، نمایندگی مجلس شورای اسلامی یکی از جایگاه هایی است که در نظام جمهوری اسلامی به صورت مستقیم با رای مردم انتخاب می شود و مردم حوزه های انتخابیه به مدت چهار سال فردی را به عنوان نماینده خود به منظور وضع قوانین و نظارت بر اجرای درست آن وارد مجلس می نمایند.

از آنجایی که یک نماینده مجلس در واقع صدای رسای مردم در جایگاه قانونگذاری می باشد، لازم است ارتباطی تنگاتنگ با بدنه جامعه داشته باشد تا ضمن درک درست و آگاهی کامل از مشکلات مردم، بتواند به درستی به خواسته های آن ها در جایگاه خود جامع عمل بپوشاند و این آگاهی به طرق مختلفی محقق خواهد شد که یکی از درست ترین و ساده ترین آن ها ارتباط با رسانه ها به عنوان رابطی از بدنه مردم با مسئولین و بالعکس می باشد.

از این رو این موضوع که نماینده ای در هفته اول مجلس یازدهم نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار نماید نه تنها قابل نکوهش نیست بلکه نشانگر شناختی درست از جایگاه نمایندگی و لزوم پاسخگویی به افکار عمومی است که در گذشته کمتر مورد توجه قرار می گرفت.

یکی از مواردی که در این نشست خبری در کنار اعلام برنامه ها و شنیدن پیشنهادات و انتقادات توسط علی بابایی کارنامی مطرح شد تقدیر از زحمات نمایندگان ادوار ساری و میاندورود بود، نماینده مردم ساری در مجلس یازدهم با ذکر این نکته که کمبودهای زیادی در گذشته وجود داشته از اقدامات مثبت صورت گرفته نیز تشکر کرده و دست یاری به سوی نمایندگان ادوار گذشته دراز نمود.

چند نکته در این قدردانی نهفته است، اول اینکه هیچ فردی جز قوه قضاییه با طی مراحل قانونی نمی تواند فردی را خائن خطاب کند که برخی انتظار داشتند علی بابایی کارنامی چنین نماید. نکته دوم ارج نهادن به زحمات دیگران است که متاسفانه طی سال های اخیر کمتر دیده شده و یکی از مشکلات اساسی کشور می باشد. اغلب بجای هم افزایی، مسئولان در پی تخریب افراد، دیدگاه ها و تفکرات قبل از خود بوده و از تجربه و ظرفیت های گذشته استفاده نمی شود و تمام ریل گذاری های درست قبلی نیز برچیده و از نو نهاده می شوند.

هنوز برای نقد عملکرد علی بابایی کارنامی و در کل مجلس یازدهم زود است چه بسا در صورت ثبت عملکرد نامطلوب در آینده شدیدترین نقدها نیز وارد باشد اما در این مجال این نشست خبری و اخلاق مداری نماینده ساری و میاندورود را به فال نیک می گیریم و امیدواریم حب و بغض ها و منیت ها کنار گذاشته و در جهت توسعه «شهر مازندران » گام برداشته شود.  «که مازندران شهر ما یاد باد / بروبومش همیشه آباد باد»



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار