دلایل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی / آخرین قیمت نفت 6 خرداد 99\

دلایل افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی / آخرین قیمت نفت 6 خرداد 99

  • کد خبر: 2111100151
  • چاپ
  • انتشار: 06 خرداد 1399 - 11:51

کاهش محدودیت های اعمال شده برای کرونا در جهان و کاهش تولید نفت اوپک موجب افزایش قیمت جهانی نفت شده است و با ادامه این روند طی ماه های آینده بازار نفت به توازن خواهد رسید

به گزارش استناد نیوز ، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا با 60 سنت رشد برابر با 1.78 درصد به 34 دلار و 32 سنت به ازای هر بشکه رسید. همچنین هر بشکه نفت خام برنت نیز در معاملات امروز با 63 سنت رشد برابر با 1.77 درصد با قیمت 36 دلار و 16 سنت داد و ستد شد.

قیمت نفت خام امروز در حالی افزایش یافت که در پی کاهش محدودیت‌های اعمال‌شده برای جلوگیری از شیوع ویوس کرونا، خودروهای بیشتری به جاده‌ها بازگشتند و کشورهای تولیدکننده نفت نیز به کاهش عرضه نفت پایبند بودند.

وزارت انرژی روسیه در توئیتی به نقل از الکساندر نواک، وزیر انرژی این کشور اعلام کرد که انتظار می‌رود عرضه و تقاضای جهانی نفت در دو ماه آینده میلادی به توازن برسد. هم‌اکنون، مازاد عرضه نفت حدود روزانه 7 تا 12 میلیون بشکه است.

تولیدکنندگان عمده نفت قرار است حدود دو هفته دیگر در نشستی آنلاین درباره چگونگی تلاش‌های مشترک بیشتر برای مهار ثبات بازار جهانی نفت که در اثر تولید بیش از حد و افت تقاضا به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، تضعیف شده است، گفت‌وگو کنند.

وزیر انرژی روسیه همچنین اظهار کرد که به لطف کاهش تولید 14 میلیون بشکه‌ای نفت توسط کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» و دیگر تولیدکنندگان عمده نفت، تولید نفت هم‌اکنون ۱۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است و به لطف افزایش مصرف، انتظار می رود بازار نفت در ماه‌های ژوئن و ژوئیه به توازن برسد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار