رشد ۳۵ درصدی شهرداری جویبار نسبت به سال گذشته\

رشد ۳۵ درصدی شهرداری جویبار نسبت به سال گذشته

  • کد خبر: 2111100125
  • چاپ
  • انتشار: 29 ارديبهشت 1399 - 10:31

شهردار جویبار با بیان اینکه ۳ میلیارد تومان  برای تعریض جاده جویبار به کوهی خیل اعتبار  گرفته شد، گفت: ولی برای اتمام کامل طرح نیاز به تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبار دیگر می باشد، که با اختصاص کامل این بودجه در سال جاری شاهد ۴ باند شدن این محور خواهیم بود.

استنادنیوز / دکتر همت محمد نژاد روز دوشنبه در نشست با دکتر علیپور نماینده منتخب حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه ، جویبارو سیمرغ در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی و شناسایی مشکلات حوزه شهر جویبار با اشاره به اینکه حدود ۵۰۰ کوچه و خیابان خاکی در جویبار داریم ، افزود: در اواخر سال گذشته توانستیم ۳۰ کوچه خاکی را با اعتبار یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون تومان آسفالت نمائیم و امسال توانستیم بودجه آسفالت را به حدود ۱۰ میلیارد تومان برسانیم.

وی یکی دیگر از مشکلات شهروندان جویباری را نبود سینما یا مجتمع هنری بیان کردو ادامه داد: در آینده نزدیک نشستی با شرکت نماینده حوزه هنری برای ساخت مجتمع سینمایی در جویبار خواهیم داشت که برای اجرای این پروژه بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است .

شهردار جویبار با اعلام اینکه شهرداری جویبار نسبت به سال گذشته رشد ۳۵ درصدی داشته است، اظهار کرد: در سال جاری با جهش رشد ۱۱۵ درصدی بودجه شهرداری توانستیم یک قدم بزرگ برداریم و انشاالله بتوانیم در قبالش کار عمرانی  را افزایش دهیم.

محمدنژاد بیان کرد: ساختمان شماره ۲ آتش نشانی در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید و موزه کشتی جویبار که تنها موزه تخصصی کشتی در دنیاست ، با تزریق ۲ میلیارد تومان این طرح تا پایان سال آماده بهره برداری است .

نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر ، سوادکوه ، جویبار ، سیمرغ و سوادکوه شمالی در نشست با اعضای شورا و شهردار جویبار با اعلام اینکه برای ورزشگاه ۵ هزار نفر پنج میلیاردتومان اعتبار گرفته شد، گفت:در ابتدا۵۰۰ میلیون تومان بودجه  تخصیص داده شد و روند اجرایی پروژه آغاز شد.

کمال علیپور در شهرداری جویبارکمال علیپور افزود: سوال اینجاست چرا برای طرحی که سالهای قبل مبلغ ۵ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم حالا بعد چهار سال شاهد رکود طرح هستیم در حالی که از ردیف ملی برای این سالن ورزشی اعتبار در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت مالی جویبار ضعیف است اما طرح ها توسط شهرداری و شورا مشخص شود، گفت: در گرفتن اعتبارات کمک خواهم کرد و ۲۰ میلیارد تومان برای آسفالت کوچه های خاکی شهر مساعدت خواهد شد‌.

وی در پایان تصریح کرد: موضوع ورزشگاه ۵ هزار نفره ، مشکل آب و هدر رفت آن و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی برای برون رفت مشکل کم آبی جویبار را به جد پی گیری خواهم کرد.

رئیس شورای شهر جویباردر این نشست ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و عرض تسلیت ایام سوگواری امیر مومنان حضرت علی علیه السلام با بیان اینکه کمبود آب شرب و نبود راههای مواصلاتی مناسب سالهاست به دغدغه و مشکل مردم جویبار تبدیل شده است، گفت: چند سالی است تعریض جاده جویبار به قائمشهر آغاز شده ولی اکنون  با رها شدن آن ، شاهد تصادفات مرگباری در این محور مواصلاتی هستیم .

محمد فقیه جویباری با اشاره به اینکه ساخت سالن ۵ هزار نفری یکی از وعده های مسئولین در سالهای قبل بوده است، افزود: ولی متاسفانه این طرح نیز بدلیل تخصیص نیافتن بودجه چند سالی است به حال خود رها شده و مردم همچنان امیدوار به شروع اجرایی پروژه در جویبار هستند.

وی خاطر نشان کرد: ما هر ساله تلاش می کنیم برای جویبار یک سرمایه گذار خوب بیاوریم ولی بخاطر اینکه راه های مواصلاتی خوبی نداریم ، سرمایه گذری جذب این شهرستان نمی شود.

فقیه  بیان کرد: برای طرح چپکرود نیاز به جذب سرمایه گذار واقعی است تا با اتمام این طرح شاهد ایجاد یک درآمد پایدار در شهرستان باشیم .

 وی همچنین از جمله مشکلات شهرستان جویبار را تامین قیر برای آسفالت کوچه ها و معابر و فرسودگی ماشین آلات شهرداری عنوان کرد.

در ادامه رئیس شورای شهر جویبار به تماسهای مکرر فرهنگیان و دغدغه این قشر زحمتکش اشاره کرد و گفت:   با توجه به اینکه جویبار جزو شهرستان های مرزی محسوب می شود، متاسفانه برای فرهنگیان شهرستان سهمیه نوار مرزی در نظر گرفته نشده است و در حال حاضر رتبه بندی حقوق معلمان نیز مشخص نشده است .

سید حسین میری عضوشورای شهر جویبار در این نشست با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد لوله های شهری آب فرسوده هستند، گفت: بدلیل تخصیص نیافتن بودجه ، ۴۰ درصد پروژه فاضلاب شهری در جویبار هنوز اجرایی نشده است .

وی با اعلام اینکه سالهاست در شهرستان با مشکل کمبود آب شرب مواجه هستیم، افزود: یک مخزن ۷ هزار مترمکعبی آب کوهی خیل ، شورکا و شهرک صنعتی را تامین میکند که این مخزن گنجایش آبرسانی به این حجم جمعیتی را ندارد .

وی ادامه داد: برای رفع مشکل کم آبی نیاز به احداث مخزن ۵ هزار متر مکعبی در شهرستان است .

میری تعریض و تخصیص اعتباربرای  جاده قائمشهر به جویبارو جاده جویبار به سیمرغ ، پیگیری جذب اعتبار سالن ۵ هزار نفری، پیگیری مخزن بهینه ساز الکتروموتور مخازن آب جویبار و سیستم پوستر پمپ و بای پس، جذب اعتبار برای خرید ماشین آلات جدید از جمله ماشین زباله و آتش نشانی، آسفالت کوچه های خاکی ، معرفی سرمایه گذار برای استقرار شهرک بازیافت ، معرفی اسپانسر برای تیم کشتی برای حضور در لیگ برتررا از مطالبات به حق مردم شهرستان جویبار بیان کرد .

مهندس اسماعیل فولادی دیگر عضو شورای شهر جویبار اظهار کرد: رقم بودجه در سال گذشته ۲۷۰ میلیارد ریال بوده که با رشد ۱۱۵ درصدی این رقم به مبلغ ۵۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته و امید می رود با پیگیری مجدانه شهردار ، این رقم  در پایان سال مالی تحقق یابد تا بتوانیم در راستای حقوق شهروندی بخشی از مشکلات عمرانی در حوزه روکش آسفالت معابر شهری و آسفالت کوچه های خاکی ، احداث روشنائی و اصلاح هندسی تقاطع ها و بازنگری میادین شهری گامی در جهت حذف نقاط پر تصادف و ارتقای کمی و کیفی بر داریم.

وی خاطر نشان کرد: برای اولین بار در تاریخ شهرداری  نسبت  به تغییر رویه متعارف شهرداری ها که معمولا ۴۰ درصد سهم جاری و  ۶۰ درصد عمرانی می باشد ، لیکن این رقم در سال ۹۹  به  میزان ۵۵ درصد سهم بودجه عمرانی  و ۴۵ درصد سهم جاری تغییر یافت.

عضو شورای شهر جویبار ادامه داد: یکی از مشکلات جدی در مدیریت شهری، خارج از محدوده قرار گرفتن بلوار ورداسبی و بلوار ورزش و مبادی ورودی شهر علیرغم هزینه های صورت گرفته در ارزیابی و اجرای عملیات احداث و نگهداری سالانه در حریم شهر می باشد که انتظار می رود با بازنگری طرح جامع شهری نسبت به اصلاح محدوده و  استفاده از  ظرفیت های توسعه شهری در بحث مدیریت برساخت و ساز و حفظ کاربریها  و نگاه به افزایش در آمد شهری گام برداریم.

مهندس فولادی با اشاره به بهسازی و تعریض بلوار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ( محدوده حیدر اباد) تا انتهای محدوده ی شهری،گفت: با احداث میدان متناسب با تقاضا در سه راه شورکا در جهت گردش تردد ایمن در محور موصوف ، با توجه به  نگاه توسعه شهری بدلیل واقع بودن در پیشانی شهر از سمت شمال و دسترسی به محور ساحلی و طرح سالم سازی چپکرود ، که با قوت خوبی در حال اجراست انتظار می رود دستگاههای خدمت رسان همکاری لازم در جهت جابجایی تاسیسات مزاحم واقع در بستر تعریض معمول نمایند.

وی افزود: مطالعات طرح تفریحی و توریستی در محدوده پل تاریخی جمعه بازار و بازار سنتی موصوف و تقارن آن با رودخانه سیاهرود ، در دست اقدام می باشد لذا انتظار می رود همکاری لازم در خصوص ضرور مجوز و اعطای تسهیلات جهت عملیاتی نمودن طرح ، به عنوان  نقطه گردشگری و فرصت سرمایه گذاری و درجهت تامین درآمد پایدار شهری بعمل آید.

سید مجتبی قائمی دیگر عضو شورای شهر جویبار در این نشست بااعلام اینکه مهمترین مشکلات شهرستان جویباردر حوزه آب و راههای مواصلاتی است ، گفت: پل تاریخی جمعه بازار  و خود بازار سنتی میتواند برندی برای شهرستان جویبار باشد.

وی همچنین اتمام پل پائین رود پشت را ازجمله دغدغه های این شهرستان عنوان کرد.

قائمی بیان کرد: متاسفانه برخی  زمین های دولتی توسط  سرمایه گذاران برای اجرای طرح های تولیدی و اقتصادی گرفته شد اما هیچ طرحی در آن انجام نشد و این زمینها را باساخت و سازهایی تصاحب کردند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این زمین ها به سرمایه گذاران واقعی واگذار شود تا با احداث کارخانه و واحدهای تولیدی مشکل  بی کاری جوانان  منطقه برطرف شود.

عضو شورای شهر جویبار بااعلام اینکه درگرفتن سند طرح دریا مشکل داریم، افزود: مشکل زمین برای دپوی زباله داریم و قطعا تا یک سال آینده در این زمینه با مشکل مواجه خواهیم شد.

همت بخشیان دیگر عضو شورای شهر جویبار با بیان اینکه در حال حاضر دپوی زباله به چالشی  بزرگ برای شهرهای مازندران تبدیل شده است، گفت: متاسفانه تاکنون نتوانستیم جذب سرمایه گذار در حوزه صنایع تبدیلی در شهرستان داشته باشیم .

وی جمعه بازار سنتی و ورزش کشتی را از برندهای شهر جویبار معرفی کردوافزود: راه اندازی موزه کشتی  درآمد بالایی را برای شهرستان جویبار به همراه خواهد داشت.

بخشیان در ادامه بومی نبودن برخی مدیران دستگاههای اجرایی را از جمله چالشهای شهرستان جویبار ذکر کرد و گفت؛ انتظار می رود این مدیران همانند شهردار جویبار بصورت ۲۴ ساعته در شهرستان سکونت داشته باشند.

عضو شورای شهر جویبار

عضو شورا جویبار

شورای شهر جویبارشورای شهر جویبار



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار