یکهزار و 500 ماسک بهداشتی در روستای پایین لموک قائمشهر توزیع شد/ اجرای طرح هادی مشکل مشترک روستاها\

یکهزار و 500 ماسک بهداشتی در روستای پایین لموک قائمشهر توزیع شد/ اجرای طرح هادی مشکل مشترک روستاها

  • کد خبر: 2111100061
  • چاپ
  • انتشار: 21 ارديبهشت 1399 - 18:54

دهیار روستای پایین لموک شهرستان قائمشهر از توزیع یکهزار و 500 عدد ماسک بهداشتی در بین اهالی این روستا خبر داد.

فرهاد براری روز یک شنبه در گفت‌وگو با استناد نیوز با بیان اینکه در نیمه اول اسفندماه به منظور مقابله با ویروس کرونا این روستا را قرنطینه کرده ایم، افزود: با تشکیل ایست بازرسی در ابتدای محل از ورود افراد غیر بومی به روستا جلوگیری کرده ایم که در این راستا اهالی محل و پایگاه مقاومت همکاری داشته اند.
وی یکی از ضرورت های مقابله با ویروس کرونا را ضدعفونی مستمر در سطح این روستا اعلام کرد و گفت: به منظور مقابله با ویروس کرونا عملیات ضدعفونی و سم پاشی معابر، کوچه ها و درب منازل مردم به صورت یک روز در میان انجام شده است.
دهیار روستای پایین لموک قائمشهر از توزیع یک هزار و ۵۰۰ عدد ماسک بهداشتی در بین اهالی این روستا خبر داد و افزود: با همکاری خانه بهداشت، دهیاری، شورا، پایگاه مقاومت و اهالی خوشبختانه به غیر از یک مورد که در شهر مبتلا شد، این روستا بیمار کرونایی نداشته است.
براری با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰ بسته معیشتی با ارزش ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومان بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: بزودی ۱۵ بسته معیشتی دیگر نیز آماده و بین نیازمندان توزیع میشود.
دهیار روستای پایین لموک شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه عقب نشینی ها در روستا انجام شد و در فاز دوم در کوچه و پس کوچه ها عقب نشینی در حال انجام است ،ادامه داد: زیرسازی ها هم در حال انجام شدن است، بعد آن با همکاری بنیاد مسکن آسفالت آن را به انجام می رسانیم.
براری با اشاره به اینکه روستاهایی که ۱۰ سال از طرح هادی آن ها گذشته است طرح هادی باید دوباره بازبینی شود که اجرای آن هزینه های سنگینی دارد و این هزینه ها بردوش دهیاری روستا است، گفت: از طرف دیگر طرح هادی مورد نظر ما اجرا نمی شود  وقتی طرح توسط پیمانکار طراحی شد توسط استانداری تغییراتی در آن صورت میگیرد که این طرح برای روستاییان سخت است.
وی در پایان با بیان اینکه الان اکثر مردم به روستاها در حال مهاجرت هستند، افزود: بافت روستا مربوط به ۱۰ سال قبل است که گنجایش این جمعیت و افراد بومی و غیر بومی ساکن در روستا را ندارد که امیدواریم بنیاد مسکن و استانداری همکاری بیشتری با دهیاری ها داشته باشند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار