ماسک های توزیع شده در سطح روستاها با نکات بهداشتی تولید شد/ تا واکسن کشف نشود در خطر ویروس کرونا هستیم\

ماسک های توزیع شده در سطح روستاها با نکات بهداشتی تولید شد/ تا واکسن کشف نشود در خطر ویروس کرونا هستیم

  • کد خبر: 2111100059
  • چاپ
  • انتشار: 21 ارديبهشت 1399 - 12:36

مدیر شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر با تاکید درباره خطر ابتلا به ویروس کرونا ، گفت:تا زمانی که راه درمان ویروس کرونا کشف نشده است ، همه مردم جهان در خطر هستند.

دکتر محمد گران روز یکشنبه در گفتگو با استناد نیوز درباره شیوع ویروس کرونا با اشاره به اینکه درمان هر بیماری عفونی نیاز مبرم به کشف واکسن یا داروی اختصاصی دارد، گفت: بیماری کرونا به دلیل آنکه بیماری جدیدی است هنوز واکسن و داروی اختصاصی برای این بیماری کشف نشده است. تا زمانی که راه درمان ویروس کرونا کشف نشده است همه مردم جهان در خطر هستند.
وی ادامه داد: تا زمانی که درمان ویروس کرونا کشف نشده است نیاز به پیشگیری و رعایت همه نکات بهداشتی است. باید طرح در خانه بمانیم را مردم جدی بگیرند زیرا راه درمان ویروس کرونا کشف نشده و خطر در کمین همه ما است. شرایط شیوع ویروس کرونا نسبت به سه ماه گذشته تا کنون هیچ فرقی نکرده و باید تمامی پروتکل های بهداشتی و نکاتی که برای پیشگیری از بیماری کرونا بیان شده است را رعایت کنیم.
مدیر شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه فاصله اجتماعی باید در میان مردم رعایت شود، افزود: بازارها در سطح شهرستان فعالیت خود را آغاز کردند و مردم باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند. دست فروشانی که در سطح شهر فعالیت می کنند اگر فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند به رشد ویروس کرونا کمک کرده اند.
دکتر گران با تاکید بر اینکه علائم کرونا اکنون متفاوت است، بیان کرد: بیماران در ابتدا با علائم تنفسی به بیمارستان ها مراجعه می کردند که بعد از آزمایش ها مشخص می شد آن فرد به ویروس کرونا مبتلا شده است اما اکنون این ویروس تغییر شکل داده است و افراد با علائم گوارشی و پوستی به بیمارستان ها مراجعه می کنند. توصیه می شود که هر فردی احساس بیماری می کند با علائم تب، ضعف، مشکل تنفسی و گوارشی حتما به پزشک خانواده خود مراجعه کند.
وی ادامه داد: فرد با علائم سرماخوردگی باید در خانه بماند و دوران درمان خود را سپری کند، زیرا حضور در مراکز شلوغ سبب انتقال ویروس می شود. در دوران بیماری باید از ماسک و دستمالی که استفاده می کند در سطح زباله در دار بیاندازد. آب دهان خود را در امکان عمومی نیاندازد. افراد با مشاهده فرد با علائم سرماخوردگی فاصله بگیرند . اگر یکی از اعضای خانواده با این علائم بود دراتاق دیگری و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم. از دست زدن به چشم، گوش و بینی باید خودداری شود. همچنین باید دستان به صورت مرتب شسته شود.
مدیر شبکه بهداشت قائمشهر در پایان درباره توزیع ماسک رایگان، گفت: شبکه بهداشت توزیع ماسک نداشت. ارگان های سپاه، بسیج و مجمع خیرین سلامت ماسک هایی را تهیه و به عنوان کمک به مردم شهرستان در روستاها توزیع ماسک را انجام داده اند. ماسک ها هم با رعایت نکات بهداشتی تولید و توزیع شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار