قائمشهر رتبه یک کشت مکانیزه در مازندران / 8 میلیارد تومان گردش مالی محصول سیر در قائمشهر\
  • مجید جعفری در گفتگو با استنادنیوز؛

قائمشهر رتبه یک کشت مکانیزه در مازندران / 8 میلیارد تومان گردش مالی محصول سیر در قائمشهر

  • کد خبر: 2111100057
  • چاپ
  • انتشار: 20 ارديبهشت 1399 - 17:51

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر با بیان اینکه شهرستان قائمشهر دارای رتبه یک کشت مکانیزه برنج است ،گفت که 95 درصد برداشت برنج در سطح این شهرستان به صورت مکانیزه انجام می شود.

مجید جعفری روز شنبه در گفت و گو با استناد نیوز، افزود: شهرستان قائمشهر با دارا بودن هشت هزار و 700 هکتار سطح زیر کشت برنج و با احتساب کشت دوم 13 هزار و 600 هکتار در رتبه 6 استان قرار دارد.
وی با اعلام اینکه 55 درصد نشاء به صورت مکانیزه و 45 درصد به صورت دستی کشت می شود، گفت: شهرستان قائمشهر دارای رتبه یک مکانیزاسیون برنج است و 95 درصد برداشت برنج در سطح این شهرستان به صورت مکانیزه انجام می شود.
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر بیان کرد: برنج در شهرستان قائمشهر 368 میلیارد تومان گردش مالی دارد.

جعفری به بالا بودن بیماری گوارشی در مازندران بر الویت مبارزه بیولوژیک با آفات تاکید کرد و گفت: در 2 هزار و 200 هکتار از زمین های شالیزاری در این شهرستان مبارزه بیولوژیک با زنبور تریکوگراما انجام شده است.
وی بیان کرد: طی سال گذشته پنج هزار تن کود اوره، 525 تن فسفات و یکهزار و 300 تن پسپات در بین کشاورزان توزیع شده است.
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر از وجود 83 دستگاه نشاء کار در این شهرستان خبر داد و افزود: سهمیه اعتبارات خرید دستگاه نشاء شهرستان پنج دستگاه است که تسهیلات 70 تا 100 میلیون تومانی خرید توسط بانک کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده است.

جعفری با بیان اینکه 800 هکتار از سطح زیر کشت این شهرستان به سیر اختصاص دارد، افزود: در هر هکتار حدود هشت تن سیر خشک برداشت می شود و میزان برداشت سیر از مزارع شهرستان قائمشهر بیش از پنج هزار و 600 تن می باشد.
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر با اعلام اینکه از 800 هکتار سطح زیر کشت سیر 400 هکتار برگ سیر برداشت می شود، گفت: 800 تن برگ سیر به باغداران گیلان، تهران و بازارهای محلی ارسال می شود.
جعفری بیان کرد: محصول سیر در شهرستان قائمشهر حدود هشت میلیارد تومان گردش مالی دارد.
وی در پایان با اعلام اینکه میزان مصرف آبدهی محصول سیر پایین است، گفت: محصول سیر در شهرستان قائمشهر علاوه بر تازه خوری، در راستای مشاغل خانگی و اشتغال زایی هم به کار گیری شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار