خطر ویروس کرونا همچنان پابرجا است / بیش از 500 هزار ماسک بهداشتی در سطح روستاهای مازندران توزیع شد\
  • خسرو طالبی در گفتگو با استنادنیوز؛

خطر ویروس کرونا همچنان پابرجا است / بیش از 500 هزار ماسک بهداشتی در سطح روستاهای مازندران توزیع شد

  • کد خبر: 2111100049
  • چاپ
  • انتشار: 19 ارديبهشت 1399 - 11:01

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با بیان اینکه خطر ویروس کرونا همچنان پابرجا است، گفت: همه باید بتوانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی در سطح روستاهای سطح این استان این ویروس را ریشه کن کنیم.

خسرو طالبی در گفت و گو با استنادنیوز با بیان اینکه به منظور مقابله با ویروس کرونا ستاد پدافند غیرعامل در روستاها با مسئولیت دهیاران، مشارکت شوراها، دبیری بهورز مرکز بهداشت، امام جمائت و پایگاه مقاومت بسیج تشکیل شد، افزود: به منظور مقابله با ویروس کرونا مانور ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی پرتردد، جاده ها، کوچه ها و خیابان های روستا در دو مرحله به صورت هماهنگ در سراسر استان انجام شده است.
وی از ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی و پرتردد اعم از مساجد، تکایا، جداول و جوی ها، وسیله های حمل و نقل عمومی و دفترهای دهیاری ها به صورت روزانه خبر داد و گفت: بیش از 500 هزار عدد ماسک و دستکش بهداشتی تهیه و به صورت رایگان بین اهالی روستاها توسط دهیاری ها توزیع شده است.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با بیان اینکه به منظور مقابله با ویروس کرونا بیش از صدهزار لیتر مواد ضدعفونی کننده به صورت رایگان بین ساکنیان توسط دهیاری ها توزیع شده است، افزود: بیش از صدهزار لیتر آب ژوال (مواد ضدعفونی کننده) بین دهیاری های استان توزیع شده است.

طالبی از اجرای طرح مراکز و ایستگاه تب سنج در بیش از 40 درصد روستاهای دارای دهیاری خبر داد و ادامه داد: اجرای طرح محدودیت تردد و جلوگیری از افراد غیربومی و غیرساکن در بیش از 80 درصد از روستاها به منظور مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.
وی ادامه داد: به منظور مقابله با ویروس کرونا از برگزاری مراسمات سنتی، جشن ها، عزاداری ها جلوگیری و همچنین تمامی اماکن عمومی، مذهبی اعم از مساجد، تکایا، سالن ورزشی، خانه مسافرها را هم تعطیل کرده ایم.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران از تعطیلی بازارهای هفتگی در سطح روستاها خبر داد و بیان کرد: در بین خانواده های کم درآمد و بی بضاعت بسته های معیشتی توسط دهیاران توزیع شده است.
طالبی افزود: باتوجه به حساسیت موضوع ساماندهی پسماندهای روستایی در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، بعد از شیوع ویروس کرونا هشدارهای لازم را به بخشداران و شرکت تعاونی دهیاران که مسئول جمع آوری پسماندها بوده اند، ابلاع کرده ایم.

وی با اعلام اینکه شستشو و ضدعفونی سطل های زباله و آهک پاشی در روستاها به صورت روزانه در حال انجام شدن است، گفت: به منظور پیشگیری از ویروس کرونا جمع آوری زباله در روستاها به صورت روزانه در حال انجام شدن است.   
مدیر کل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری مازندارن در پایان با تشکر از دهیاری ها، شوراها و اهالی روستاهای سطح این استان گفت: همه باید بدانیم که کل کشور درگیر ویروس کرونا است و این ویروس همچنان پابرجا است بنابراین باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در روستاها بتوانیم هر چه سریعتر این ویروس را ریشه کن کنیم.

«بخشی از گفتگو استنادنیوز با مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران »



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار