۶۵ درصد از شغل‌ ها متناسب با تحصیل دانش ‌آموزان نیست / به دنبال فرهنگ کارآفرینی در قائمشهر هستیم\
  • سیدبهنام مهردل؛

۶۵ درصد از شغل‌ ها متناسب با تحصیل دانش ‌آموزان نیست / به دنبال فرهنگ کارآفرینی در قائمشهر هستیم

  • کد خبر: 2111100043
  • چاپ
  • انتشار: 16 ارديبهشت 1399 - 22:06

رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان قائمشهر با اعلام اینکه طبق آمار 65 درصد از شغل ها متناسب با تحصیل دانش آموزان نیست ، گفت : برای افزایش اشتغال باید نگاه کارآفرینی در فرزندانمان تزریق کنیم که برای رسیدن به این امر بعد از ویروس کرونا سه شنبه های کارآفرینی را در این شهرستان تشکیل خواهیم داد.

سید بهنام مهردل در گفت و گو با استناد نیوز با بیان اینکه بحث آموزش فنی و حرفه ایی در دنیا بر چهار محور است، افزود: دنیا در بحث آموزش؛ نگاه آموزش محور، پژوهش محور، مهارت محور و اشتغال محور را تجربه کرده است.
وی با اعلام اینکه دانشگاه ها باید در بحث اشتغال ورود جدی داشته باشند،گفت: طبق تجربیاتی که در کشور وجود دارد اگر هدف اشتغال باشد، باید 10 درصد از رشته ها در حوزه خدمات ، 15 درصد در حوزه کشاورزی و 20 درصد در حوزه فنی و حرفه ایی باشد تا افراد به تحصیل بپردازند.
رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای شهرستان با تاکید براینکه اگر به دنبال اشتغال صحیح فرزندانمان هستیم، نباید زیاد به دنبال تحصیلات دانشگاهی باشیم، افزود: ما هیچ گاه بدنبال زیر سوال بردن دانشگاهها نیستیم، متاسفانه رشته هایی که انتخاب می شود رویکرد درست و  متناسبی با اشتغال فرزندانمان ندارد.
مهردل با اعلام اینکه حدود 75 درصد از دانشجویان در 23 رشته به تحصیل می پردازند که بیشترین بیکاری در این رشته ها حاکم است، گفت: حدود 128 رشته تحصیلی داریم که حدود 70 شغل را تحت پوشش قرار می دهد، این نشان می دهد که وضعیت اشتغال در کشور ما جاهایی دست نخورده است و وظیفه ما این است که ورد جدی پیدا کنیم.
وی با اعلام اینکه حدود ۴ هزار شغل در فنی و حرفه ای شناسایی شد که در این شهرستان ۸۰ درصد از شغل های ایجاد شده توسط بازاری ها بوده است، گفت: متاسفانه در این حوزه سهم ما و دانشگاه بسیار پایین بوده است درحالی که نگاه ما برابری آموزش ها و تقاضای بازار بوده است.
رئیس اداره آموزش فنی و حرفه ای قائمشهر، تصریح کرد: یکی از ایراداتی که بر فنی و حرفه ای و دانشگاه وارد است این بوده که نیاز سنجی های مورد تقاضای جامعه توسط ما بدرستی صورت نمی گیرد.
مهردل با اعلام اینکه طبق آمار 65 درصد از شغل ها متناسب با تحصیل دانش آموزان نیست، گفت: برای افزایش اشتغال باید نگاه کارآفرینی در فرزندانمان تزریق کنیم که برای رسیدن به این امر بعد از ویروس کرونا، سه شنبه های کارآفرینی را در این شهرستان تشکیل و با دعوت از کارآفرینان می خواهیم تا ایده های خود را ارائه دهند تا ذهن خلاق ایجاد و از این طریق شاید بتوانیم فرهنگ کارآفرینی را در شهرمان گسترش دهیم.
وی در پایان از ایجاد تفاهم نامه میان اداره فنی و حرفه ای با دانشگاه آزاد و یک شرکت خصوصی در خصوص  آموزش، مهارت و اشتغال خبر داد و گفت: از این طریق می خواهیم فرهنگ کارآفرینی را در این شهرستان نهادینه کنیم .



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار