جنجال هواوی به جمهوری چک رسید\

جنجال هواوی به جمهوری چک رسید

  • کد خبر: 2110799
  • چاپ
  • انتشار: 27 آذر 1398 - 16:47

استناد نیوز، رئیس سازمان امنیت سایبری و اطلاعات جمهوری چک از سمت خود برکنار شده است او در سال ۲۰۱۸طی گزارش هایی اعلام کرد موبایل های هواوی تهدید امنیت ملی هستند.

 

به گزارش استناد نیوز به نقل از گیزموچاینا، شرکت هواوی با مشکلات متعدد و اتهاماتی از سوی دولت های غربی روبرو شده است. این اتهامات به طور کلی به امنیت اطلاعات مربوط هستند و به ممنوعیت استفاده از تجهیزات این شرکت چینی در آمریکا و ایجاد چالش هایی در اتحادیه اروپا منجر شده اند.

اکنون به نظر می رسد این شرکت بزرگ چینی با چالش های بیشتری در اروپای شرقی و به خصوص در جمهوری چک روبرو است. این در حالی است که در بحبوهه چالش اتهامات امنیتی به هواوی، مدیر سازمان امنیت سایبری و اطلاعات جمهوری چک از سمت خود برکنار شده است.

طبق گزارشی جدید «دوسان ناوراتیل»و نخستین مدیر سازمان امنیت سایبری و اطلاعات جمهوری چک (Nukib)، از سوی دولت برکنار شده است. گزارش هایی درباره فقدان تجربه، مهارت های مدیریتی و خبرگی برای چنین سمتی دلیل برکناری ناوارتیل اعلام شده اند.

طبق گزارش ها مقامات دولت چک به طور جمعی با برکناری ناوراتیل موافق بودند. او پیش از این نیز به مدت ۱۰ سال رییس سازمان امنیت ملی این کشور بود.

ناوراتیل که از برکناری ناگهانی خود متعجب است در این باره اظهار نظری نکرد. او در دسامبر ۲۰۱۸ میلادی با ارائه گزارش هایی ادعا کرد برندهای چینی مانند هواوی و ZTE تهدید امنیتی به شمار می روند . همین امر جنجال هایی در جمهوری چک به وجود آورد.

پس از ارائه گزارش ازسوی ناوراتیل،نخست وزیر جمهوری چک استفاده از موبایل های هواوی در سازمان های دولتی را ممنوع کرد و همزمان دستور داد تحقیقات بیشتری درباره این اتهامات انجام شود.

از آن زمان تاکنون سخنگوی Nukib هرگونه ارتباط با دولت آمریکا یا فشار از سوی آن را برای عدم استفاده از تجهیزات هواوی رد کرد.

البته هنوز به طور دقیق مشخص نیست برکناری ناوراتیل به دلیل اتهامات او علیه هواوی باشد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار