اجرای غنی‌سازی آرد نانوایی‌ها با ویتامین D تا پایان امسال\
  • مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت:

اجرای غنی‌سازی آرد نانوایی‌ها با ویتامین D تا پایان امسال

  • کد خبر: 2110739
  • چاپ
  • انتشار: 25 آذر 1398 - 11:29

استناد نیوز،  مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از اجرای برنامه غنی سازی آرد نانوایی ها با ویتامین D برای جبران کمبود این ویتامین در کشور خبر داد و گفت: تا پایان امسال غنی سازی آرد به صورت پایلوت در استان بیرجند اجرایی می شود.

 

 به گزارش استناد نیوز، زهرا عبداللهی افزود: با توجه به اینکه کمبود ویتامین D در ایرانیان بسیار شایع است، تا پایان امسال برنامه غنی سازی آرد نانوایی ها با ویتامین D را به صورت پایلوت اجرا می کنیم و پس از موفقیت آمیز بودن، این برنامه سراسری می شود.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه هایی که وزارت بهداشت در بحث ریزمغذی‌ها در کنار آهن و اسید فولیک دنبال می کند، برنامه جبران کمبود ویتامین D است که امیدواریم با اجرایی شدن این طرح بخشی از کمبود این نوع ویتامین را در جامعه مرتفع کنیم. یکی از موثر و ارزانترین راهکارهای رهایی از کمبود این ویتامین در مردم، غنی سازی آرد با ویتامین D در کنار اسید فولیک و آهن است.

عبداللهی تصریح کرد: اجرای این برنامه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اولویت است و امیدواریم با غنی سازی آرد با ویتامین D در کنار اسیدفولیک و آهن نیاز اصلی بدن تامین شود و افراد کمتر دچار مشکلات ناشی از کمبود این ویتامین شوند.

بر اساس گزارش انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور، بیش از ۸۰ درصد مردم دچار کمبود ویتامین D هستند؛ در حالی که این ویتامین یکی از ویتامین‌های لازم برای بدن و از ویتامین‌های محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان‌ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند.

ویتامین D با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها کمک می‌کند و همچنین از طریق ترجمه ژن‌های هسته سلول برای رشد سلول کمک کننده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار